۱۴ هزار دستگاه خودرو در گمرک های کشور می‌پوسند

از دست ندهید

۱۴ هزار دستگاه خودرو که سرمایه‌های مردم است سه سال است در گمرک های کشور آفتاب می‌خورد و می‌پوسد.

بیت ران – نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ هزار دستگاه خودرو که سرمایه‌های مردم است سه سال است در گمرک های کشور آفتاب می‌خورد و می‌پوسد.

این در حالی است که شورای عالی هماهنگی اقتصادی دولت مصوبه‌ای را ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و نیز بانک مرکزی ابلاغ کرد که براساس آن برای ترخیض ۱۳ هزار خودرو وارداتی موجود در گمرک‌های کشور در فرصت چهارماهه‌ای مجوز داد.

همچنین هیات دولت در اردیبهشت ماه امسال پس از اتمام فرصت چهار ماهه واردکنندگان برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با توجه به چالش‌هایی که در روند ترخیص آنها وجود داشت، این فرصت را برای ۲ ماه دیگر (تا اواسط تیرماه جاری) تمدید کرد تا واردکنندگان این امکان را بیابند با ترخیص خودروهای مانده در گمرک، به تعهدات خود به مشتریان عمل کنند.

 

*قیمت‌ روز خودرو وارداتی ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان می شود

*دستور ترخیص برخی خودروهای دپو شده در گمرکات کشور + جزئیات

* تکلیف کسانی که در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو پیش خرید کرده اند چیست؟

 

اما براساس اعلام معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تا پایان ۱۶تیرماه امسال ۱۰۴۸ دستگاه خودرو رسوبی در گمرکات با تمدید مهلت ترخیص و در قالب مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی، پروانه دریافت گرفته و آماده  ترخیص است که درصورت موافقت با تمدید مجدد زمان مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دولت فرایند ترخیص این خودروها کامل خواهد شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: حدود یکهزارو ۳۰۰ دستگاه از این خودروهای رسوبی مربوط به گمرک بوشهر بوده که تا ۱۶ تیرماه امسال ۶۰۰ دستگاه از این شمار ترخیص شد و زیر ۷۰۰ دستگاه خودرو خارجی وارداتی دیگر در گمرک بوشهر موجود است که در صورت تمدید مهلت این مجوز زمینه ترخیص آنها فراهم می شود.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: این خودروها به هر دلیلی ثبت سفارش شده باید با انجام تشریفات گمرکی زمینه ترخیص آنها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: این خودروها به عنوان سرمایه های مردم سه سال است آفتاب می خورند و باید با چاره اندیشی مناسب و دریافت عوارض و مالیات به صاحبان آنها تحویل شود.

 

 

 




1 دیدگاه

  1. اگر همیشه تعدادی خودرو در گمرکات است ومدل انها مشخص نیست به این دلیل است که افراد خاص که خودرو های جدید میاورند بتوانند با ان خودرو ها ی مانده ترخیص کنند واین روند در ۲۵ سال گذشته همین بوده والا دولت همه خودروها را ترخیص وجلوی ورود خودروهای گذر موقت را میگرفت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط