مافیای خودرو و پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر⁧⁩ /اسناد فساد در طراحی سمند

از دست ندهید

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به اسناد در اختیار در مورد فساد در طراحی خودرو سمند، گفت که به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر در مافیای خودرو⁩ را اعلام خواهد کرد.

بیت ران – بهرام پارسایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «فساد خودروسازی جدید نیست. در دهه ۷۰ که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور ۱۲۳ میلیارد بود، برای طراحی سمند، ۱۲۰ میلیارد تومان با ارز ۴٠٠ تومانی، معادل ٣۵٠٠ میلیارد تومان امروز، پرداخت شد و این طراحی گران نه جذاب بود نه استاندارد.

‏البته این مبلغی است که خودروساز اعلام کرده، اما اسنادی در دست است که نشان می‌دهد وام اخذ شده بابت طراحی خودروی ملی بیشتر از این مبلغ است و این در حالی است که یک طراح ایرانی برندهای معتبر خودرو در جهان، همان زمان حاضر بود به رایگان، طراحی خودروی ملی را انجام دهد. اما چون برای سودجویان، منفعت نداشت، نپذیرفتند.

‏زمان استاندارد طراحی یک خودرو در جهان هم دو تا سه سال است ولی طراحی سمند ٧ سال زمان برد. ‏این مشت نمونه خروار بود و به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر در ⁧مافیای خودرو⁩ را اعلام می‌کنم.»

 

بیشتر بخوانید: 

*سمند چگونه متولد شد ؟

*تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

*احتمال تولید تندر ۹۰ و ساندرو با موتور سمند EF7 ؛ پایان مراحل آزمایش

*اجرت تعمیرات انواع پژو ، سمند و تندر ۹۰ اعلام شد / ۲۰ درصد گران شد




2 دیدگاه

  1. سلام. تادرهرکاری سلامت ازنظرکارمندان وبالاتردرمجموعه ای نباشدوتقلب وزیاده خواهی فاکتورنوشتن به مبلغ واقعی وزیرمیزی ‌‌ودرکل بی ایمان بودن باشد اون کار مجموعه کارخانه مملکت درست نمی شود

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط