قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع برای بومی‌ سازی قطعات خودرو

از دست ندهید

قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع برای بومی‌ سازی قطعات خودرو به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

بیت ران – عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی خودرو‌سازان با وزارت دفاع برای تولید ۴۷۰ قلم قطعه‌ی خودرو در داخل کشور خبر داد.
اکبریان اظهار داشت: با پیگیری‌های دولت و مجلس، خودروسازان کشور (ایران‌خودرو و سایپا) قرار‌دادی به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومانی با وزارت دفاع منعقد کردند. وزارت دفاع بر‌اساس این قرارداد، ۴۷۰ قلم لوازم یدکی و قطعات خودرو وارداتی را تأمین می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قطعات وارداتی و در حوزه‌ی الکترونیک است، در تاکید بر مفید بودن قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع بیان کرد: صنایع دفاع، دانش این کار را دارد و برخی از امکاناتی را که از این قطعات نیاز دارد، در دو یا سه جا بیشتر نداریم که بیشتر این امکانات در صنایع دفاع است.

 

 

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هماهنگی‌های ایجادشده طی یکسال آینده حداقل ۹۰ درصد ۴۷۰ قطعه بومی‌سازی می‌شود، گفت: با این وضعیتی که تعداد زیادی خودروی ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد، تعداد خودروهای ناقص به حداقل می‌رسد.

 

*صنایع دفاعی به حوزه ساخت قطعه خودرو ورود کردند/خودروهای ناقص کامل می شوند؟

*به زودی خودروی نظامی ایرانی از سوی وزارت دفاع تحویل داده می شود

*وزارت دفاع ظرفیت ساخت ۱۴۷ قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد

 

به گزارش بیت ران ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از این گفته است: وزارت دفاع با داشتن سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص و همچنین وجود بسترهای پیشرفته صنعتی آمادگی دارد نیاز قطعه سازان داخلی خودرو را تأمین کند.

وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت، توانمندی و داشتن منابع عظیم داخلی اظهار داشته است: امروز می‌توانیم با تبدیل مواد خام به محصول و همچنین تولید قطعات بومی تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و خود را از دام تحریم‌ها رها سازیم.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط