تولید خودرو در کشور کاهش یافت /آمار تولید تا پایان تیر ماه از چه حکایت دارد؟

از دست ندهید

برمبنای آمار منتشر شده تا پایان تیر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید خودرو در کشور کاهش یافت.

بیت ران – بررسی آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۶۶ هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است. که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۳۸/۳ درصدی را نشان می‌دهد. و به این ترتیب تولید خودرو در کشور کاهش یافت .

در چهار ماهه نخست سال گذشته ۴۳۲ هزار و ۵۲۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود. براساس این گزارش، در مدت یادشده ۲۴۷ هزار و ۴۵ دستگاه خودروی سواری از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۳۹/۳ درصدی نشان می‌دهد.

 

*ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو داخلی، خارجی و مونتاژی

*خودروهای مدرن قدیمی که هنوز روی خط تولید هستند؛ یک فهرست مهیج

*کاهش تولید انواع خودرو به روایت وزارت صنعت چه تاثیری بر قیمت خودرو دارد؟

 

 

در این مدت فقط ۶۹ دستگاه ون و ۱۸ هزار و ۲۷۰ دستگاه وانت در کشور تولید شد که در همسنجی با سال گذشته به ترتیب کاهش ۸۴/۱ درصدی و ۳/۳ درصدی داشته است. در چهار ماهه نخست امسال ۲۹۳ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شد که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب افت ۵۵/۱ درصدی و کاهش ۶۴/۲ درصدی نشان می‌دهد.

 

همچنین تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در این مدت کاهشی بود و با افت ۷۶/۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته، به هزار و ۱۷۴ دستگاه رسید. بر پایه‌ی این آمارها، در تیر امسال نیز ۶۹ هزار و ۱۸۴ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با تیر سال گذشته ۲۹/۵ درصد کاهش داشته است.

پیش از اعلام آمار تولید خودرو، بررسی روز بازار خودرو داخلی، خارجی و مونتاژی از ثبات نسبی قیمت‌ها در مقایسه با هفته گذشته حکایت می کرد. کارشناسان افزایش عرضه گروه سایپا را دلیل ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو در این گروه خودروسازی عنوان کرده اند.

حال باید دید انتشار خبر کاهش تولید خودرو و نیز به دنبال آن کاهش عرضه تاثیری روی قیمت ها و آرامش نسبی بازار خواهد گذاشت یا خیر؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط