توقف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ /صاحبان پراید بیشتر ایمنی را رعایت کنند

از دست ندهید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقف شماره گذاری خودروی سواری پراید از سال ۹۹ خبر داد.

بیت ران – سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی را ندارد، اظهار کرد: ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت معدن و تجارت ارسال کردیم و حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود. بنابراین توقف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم که ایمنی خودروهای ما افزایش پیدا کرده و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه تولید شود، به گزارش ایسنا، گفت: به کسانی هم از سواری پراید استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که بیشتر موارد و نکات ایمنی را به خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.

*بذرپاش مدیرعامل سابق سایپا معتقد است در زمان مدیریت او هم تولید پراید اشتباه بود

*ادامه تولید ارابه های مرگ در کشور / آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند

*مقایسه ایمنی خودروهای قدیمی و جدید ؛ کدام یک در تست پیروز شد؟

*ایمنی پراید از کجا به کجا رسید؟

 

به گزارش بیت ران – رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیشتر گفته است: به طور قطع خودروگزارش های داخلی ایمن نیست، ۲۴ درصد جانباختگان تصادفات مربوط به خودروی پراید است. توقف تولید پراید خواست پلیس راهور ناجاست.

وی خودروی پراید را از وسایط نقلیه ناایمن در جاده های کشور دانسته و تاکید کرده است: پلیس راهور ناجا در مکاتباتی خواستار توقف تولید پراید از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شد.

سردار هادیان فر در عین حال تصریح کرد : تا قبل از سال ۹۶ قطعات خودرو و خودروهای ایمن وارد می شد بطوریکه برخی خودروها بیش از هشت تا ۱۱ ایربگ داشتند و همین موضوع باعث کاهش تلفات حوادث ترافیکی شده بود.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، واردات خودروهای خارجی متوقف شده و خودروهای داخلی خیلی ایمن نیست و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: اغلب تصادفات بر اثر آن است که به دلیل نبود قطعه مشکلات خودرو بصورت مستمر ادامه دارد.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط