20.6 C
Tehran
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

کمک نانوکامپوزیت به تقویت بدنه خودرو اما چگونه؟

از دست ندهید

تراموای کاملا خودران در شانگهای

تراموای کاملا خودران در شانگهای راه اندازی خواهد شد. بیت ران - شاید لازم باشد مدتی صبر کنیم تا خودروهای...

دلایل برکناری رحمانی چه بوند؟

روز گذشته - 22 اردیبهشت ماه - وزیر صنعت، معدن و تجارت به دستور رئیس جمهور برکنار شد. اما...

مرسدس بنز کلاس A و B پلاگین هیبرید ؛ معرفی مشخصات فنی و ظاهری

مشخصات فنی و ظاهری مرسدس بنز کلاس A و B پلاگین هیبرید معرفی شدند. بیت ران - مرسدس بنز به‌تازگی دو...

شرکت خودروسازی باک (Briggs Automotive Company) با همکاری شرکت هایدال به دنبال کمک نانوکامپوزیت به تقویت بدنه خودرو های خود است.

بیت ران – شرکت هایدال اعلام کرد از کامپوزیت تقویت شده با گرافن این شرکت برای ساخت پنل‌های بدنه در خودروی جدید BAC Mono R استفاده شده است.

شرکت خودروسازی باک (Briggs Automotive Company) همکاری مشترکی با شرکت هایدال و پنتاکسیا آغاز کرده است تا با کمک این دو شرکت، بدنه سبک برای خودرو BAC Mono R تولید کند.

در بدنه این خودرو از کامپوزیت کربنی تقویت شده با گرافن استفاده شده است. این شرکت در واقع به دنبال کمک نانوکامپوزیت به تقویت بدنه خودرو است.

در اکتبر ۲۰۱۸، هایدال اعلام کرد که این شرکت گرنت تحقیق و توسعه را از شبکه Niche Vehicle دریافت کرده تا با استفاده از این حمایت مالی اقدام به توسعه کامپوزیت‌های نانویی کند؛ کامپوزیت‌هایی که قابل استفاده در پنل‌های بدنه خودرو است.

این شرکت خودروسازی با استفاده از نانوکامپوزیت شرکت هایدال اقدام به تولید قطعات و ابزارهایی کرده است. استفاده از این نانوکامپوزیت موجب شده تا ضریب انبساط حرارتی در بدنه خودرو بهبود یابد، عاملی که برای این شرکت خودروسازی مهم بوده و می‌تواند کیفیت و پایداری را افزایش دهد.

 

*خودرو و مقاومت هوا ؛ تست خودرو در تونل باد چه تاثیری بر پایداری دارد؟

*قطعه‌های فیبرکربن خودرو در چه فرآیندی رنگ‌آمیزی شوند؟

 

کیث برودبنت مدیرعامل شرکت هایدال می‌گوید: «در این پروژه هایدال با بهبود زنجیره تولید موجب شده تا عملکرد مواد در این شرکت خودروسازی ارتقا یابد. هرچند که تمرکز روی بخش خودروسازی است، دانش و نتایج به‌دست آمده می‌تواند برای تولید ابزارهای مورد استفاده در بازارهای مختلف استفاده شود.»

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یان بریج، از مدیران این شرکت می‌گوید: تولیدکنندگان پیشرو در خودروسازی نقش مهمی در این صنعت داشته و مسیرساز برای تولید انبوه به شمار می‌روند.

به گفته وی، پس از موفقیت اولیه در بخش تحقیق و توسعه با شرکت هایدال و پنتاکسیا آنها می‌توانند مسیر تازه‌ای برای ورود پنل‌های کامپوزیتی تقویت شده با گرافن باز کنند، به طوری که این فناوری به زودی وارد صنعت خودروسازی شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

نقص طراحی بوئینگ 737 مکس از خلبانان و نهادهای ناظر پنهان شده بود

نقص طراحی بوئینگ 737 مکس از خلبانان و نهادهای ناظر پنهان شده بود. بیت ران - سال گذشته‌ میلادی، دو...

پورشه کاین با تیونینگ منصوری رونمایی شد

کوروش منصوری در جدیدترین کار خود پورشه کاین با تیونینگ منصوری را رونمایی کرده است. بیت ران - منصوری با عرضه‌ پکیج‌های تیونینگ و خدمات...

غربیلک فرمان مفهومی اُریگو برای خودروهای آینده معرفی شد

غربیلک فرمان مفهومی اُریگو برای خودروهای آینده معرفی شد که می تواند توانایی های زیادی در اختیار راننده قرار دهد. بیت ران - نمی‌توان انکار...

هاچ بک بی ام و 128ti را بشناسید /...

هاچ بک بی ام و 128ti ، که قرار است تا پایان امسال عرضه بشود را بشناسید. بیت ران - بی ‌ام ‌و 128ti به‌عنوان جدیدترین...

هیوندای توسان 2022 رونمایی شد

شرکت هیوندای توسان 2022 را رونمایی کرد. این خودرو با طراحی متفاوت از دیگر مدل های توسان تولید شده است. بیت ران - خودرو توسان...

پست‌های مرتبط