نیمی از بازار خودرو را خودروهای برقی تسخیر می کنند

از دست ندهید

فولکس‌واگن به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، نیمی از بازار خودرو را خودروهای برقی تسخیر می کنند.

بیت ران – با توجه به آنکه در سال‌های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت‌تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند، از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

 

*ترمز دستی برقی چیست و عملکرد آن چه کمکی به راننده می کند؟ 

*تاریخچه هوندا ؛ افسانه آهنگر ژاپنی در دنیای موتورسیکلت و خودرو

 

فولکس واگن که عنوان بزرگترین خودروساز اروپا را به خود اختصاص داده است و یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان به شمار می‌رود که سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی دارد، حالا به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا یک دهه آینده یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی، نیمی از مدل‌های تولید و عرضه شده آن به خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست تعلق خواهد داشت چراکه کارشناسان فعال در این حوزه بر این باورند که تقاضای جهانی برای خریداری و استفاده از این وسائل نقلیه در سال های آتی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و خودروسازان نیز موظف خواهند بود به نیاز بازار پاسخ دهند.

این خودروساز بزرگ آلمانی همچنین اعلام کرده است که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ میلادی  با تولید و عرضه ۷۰ مدل جدید، ۲۲ میلیون دستگاه خودروی برقی فولکس واگن در بازارهای جهانی به فروش برسد. و به این ترتیب نیمی از بازار خودرو را خودروهای برقی تسخیر می کنند .

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط