رعد خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین رونمایی شد

از دست ندهید

طی مراسمی از رعد خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین در سازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی شد.

بیت ران – امیر سرتیپ حاتمی در آیین رونمایی از خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع (ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود های حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاوردهای دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین “رعد “گفت: طراحی و ساخت خودرو “رعد” براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است.

امیر سرتیپ حاتمی درتشریح مشخصات این خودرو افزود: “رعد” با پلت فرم ۶در۶ به منظور انجام مأموریت های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف “V” شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می باشد.

بیشتر بخوانید:

خودرو نظامی طوفان و رقبا

مدل جدید شاسی‌بلند تانک رضوانی با ۱۰۰۰ اسب‌بخار رونمایی می شود

وزیر دفاع با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می باشد گفت:  این خودرو در تراز خودروهای ضد مین و کمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین “رعد”  خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری و پاسگاهای مرزی و مناطق عملیاتی است گفت: این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله های انفجاری و بمب های کنار جاده‌ای را تأمین نماید.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین “رعد” نمونه روز آمدسازی شده و پیشرفته تر نسل قبلی”طوفان” است، گفت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی ” رعد” به شکل کاملاً چشمگیری به روز تر و قوی تر شده است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده  است با کمک به صنایع مختلف کشور از جمله شرکت های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شرکت های خارجی را پر نماید.




1 دیدگاه

  1. راجع بومی بودن طوفان و رعد تبلیغات زیادی میشه ولی تا حالا نشده راجع موتور و انتقال قدرت اون توضیحاتی بدن و جداگانه به نمایش بزارن که ببینیم چه مارکی و کجا تولید شده
    و صد البته امیدواریم مثل ترکیه نمونه مسلح این خودروها تولید بشه مثالا مجهز به برجک ریموت کنترل با یه قبضه توپ ۲۳ و نارنجک انداز کاوه و مجهز به اپتیک و این چیزا ولی فک نکنم حالا حالا ها این چیزا رو ببینیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط