32.3 C
Tehran
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹

ذائقه ایرانی‌ها به خودروهای شاسی بلند است

از دست ندهید

بدفروش‌ترین سدان‌های بازار ایران را بشناسید / از نسل اول سراتو تا نسل دوم c۵

در دهه اخیر سدان‌های مختلفی از برند‌های خوش نام جهانی توسط شرکت‌های مختلف به کشور وارد شد اما به...

پیت استاپ چیست؟ نبرد ثانیه ها در فرمول یک

در رقابت های فرمول وان کسری از ثانیه هم برای تیم ها حیاتی است. به این منظور باید خودرو...

بانک مرکزی برای ترخیص خودروهای متوقف در گمرک شرط گذاشت

بانک مرکزی امروز در بخشنامه جدیدی ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز براساس...

رئیس هیات مدیره ایران خودرو خراسان رضوی گفت: ذائقه ایرانی‌ها به خودروهای شاسی بلند (SUV) است.

بیت ران – رضا نوروز زاده توضیح داد: تولید به عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت بستگی دارد. چنانچه عوامل موثر بر قیمت کاهش پیدا کند، آن قیمت نیز کاهش می‌یابد که عملی نیست. حقوق، دستمزد، آب، برق و گاز هر سال نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد تغییر پیدا می‌کند، بنابراین این امکان وجود ندارد که قیمت محصول کاهش پیدا کند. وقتی پایه نرخ پولی تغییر کرده و دلار بیش از 9 هزار تومان شده، قیمت خودرو نمی‌تواند کاهش یابد، بنابراین باید با قیمت جدید به بازار عرضه شود.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که اکنون خودروسازان با مشکل مواجه شدند این است که ارز دریافت کردند، به پرداخت قیمت ارز متعهد شدند، آن ارز بر مبنای زمان خود یعنی 3300 تومان بوده و اکنون باید با قیمت بالای 10 هزار تومان تسویه کنند اما خودرو را به قیمت ثابت بفروشند، بنابراین فروش خودرو با قیمت‌های پایین به منزله این است که تولید امکان استمرار نداشته باشد.

نوروز زاده با اشاره به توافق اخیر وزارت صنعت با قطعه‌سازان، گفت: توافق با قطعه‌سازان بر اساس یک مدل و برنامه‌ریزی است تا قطعه‌سازان بتوانند قطعات مورد نیاز خودروسازان را تحویل دهند. وقتی خودرو کف کارخانه داریم، یعنی برخی از این قطعات به خودرو نرسیده و این خودرو ناقص تولید شده است. دولت سیاست‌گذاری کرد که موانع تولید قطعه‌سازان را برطرف کند تا بتوانند قطعه تولید کنند اما بیان نکرد که قطعه به قیمت گذشته تولید شود.

 

*رنو آرکانا چگونه است؟ شاسی بلند جدید رنو در راه بازار روسیه

*خودروهای کراس اوور و شاسی بلند تولید ایران در بازار چند؟ + جدول

*ایمن ترین خودروهای شاسی بلند معرفی شدند/خبری از آمریکایی ها نیست

*ایتالیایی‌ها چگونه شاسی‌بلندساز شدند؟/ماجرای برندی بیگانه به نام لافورتزا

 

رئیس هیات مدیره ایران خودرو خراسان ادامه داد: ظرفیت تولید ایران‌خودروی خراسان نسبت به گذشته 50 درصد شده، مسائل کارخانه، کارگر، آب، برق و گاز نیز هست اما قطعه نرسیده، بنابراین دولت با خودروسازان و قطعه‌سازان جلساتی را تشکیل دادند که موانع و مشکلات آن‌ها را که عمدتا نقدینگی است، تامین کنند تا خودشان را تجهیز کرده و بتوانند قطعات را تحویل دهند.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی در هیچ جای دنیا مطلق نیست، افزود: وقتی می‌خواهند قطعه ماشین را کامل کنند، ممکن است یک قطعه کوچک که تولید آن در داخل اقتصادی نیست را از خارج وارد کنند که در صورت بروز مشکل در این کار یک مجموعه بزرگ نتواند تولیدات خود را کامل کند.

وی اظهار کرد: من اکثر کارخانه‌های خوب دنیا را دیده‌ام، کارخانه ایران‎خودرو کارخانه‌ای است که چنانچه سیستم بانکی و مقامات استانی دست به دست هم دهند، پتانسیل بازیافت خود در مدت زمان یک‌ساله را دارد تا هم به سود برسد و هم تولید مستمر بالای 180 هزار دستگاه را داشته باشد، به خصوص ذائقه ایرانی‌ها به خودروهای شاسی بلند (SUV) است که این کارخانه به راحتی می‌تواند آن را تولید کند.

پیش از این نیز یک فعال صنعت قطعه سازی با اشاره به توافق میان دولت و قطعه سازان گفته یود: اگر این توافق نوش دارو پس از مرگ سهراب نشود و در حداقل زمان ممکن نقدینگی از سوی دولت به قطعه سازان اعطا شود منجر به گشایش‌هایی در بازار خودرو خواهد شد.

تسهیلات ارزی دولت به قطعه‌سازان بر قیمت تمام شده تاثیر دارد

پیمان یزدان بخش در گفت و گو با ایسنا درباره مهم ترین مشکلات و معضلات قطعه سازان اظهار کرد: مشکل اصلی قطعه سازان در حال حاضر کمبود نقدینگی، چه ارزی و چه ریالی است و این کمبود باعث مشکلات و توقف فعالیت بسیاری در کسب و کار بازار خودرو شده است.

وی ادامه داد: اگر روند این توافق میان دولت و قطعه سازان طولانی شود و نقدینگی لازم به موقع تامین نشود خود یک مانع دیگر در خودروسازی خواهد بود که متقابلا تاثیرش را در بازار خودرو نیز خواهد گذاشت.

یزدان بخش درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی دولت به قطعه‌سازان بیان کرد: ارزی که دولت با قطعه ساز حساب می‌کند چه ارز نیما باشد و چه ارز کمتر از آن، تاثیر خود را در قیمت تمام شده دارد و این سوبسیدها برای کمک به ایجاد اشتغال بسیار لازم است، در غیر این صورت مردم باید جور این افزایش قیمت را بکشند.

این فعال صنعت قطعه‌سازی اضافه کرد: در کشور ما تسهیلات یا ارز گران، موجب ایجاد موانع مختلف در کسب و کار می‌شود که امیدواریم نگاه دولت به قوانین حوزه صنعت کمی تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، پیش از این معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه خواستار  تسریع در اختصاص تسهیلات مورد نیاز قطعه‌سازان شده بود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مسابقات اسلالوم بانوان در پیست آزادی

اولین دوره مسابقات اسلالوم بانوان امروز در پیست اتومبیل رانی ورزشگاه آزادی به طور همگانی برگزار شد. بیت ران –...
آشنایی با توان و طراحی کامیون های قدیمی؛

کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۲۰ – قسمت اول

در این سلسله مطالب هر هفته می‌خواهیم یک دهه از کامیون‌های ولوو را معرفی کنیم. در ادامه به معرفی کامیون‌های تولید شده در دهه...
اولین دوره مسابقات کشوری؛

مسابقات اتومبیل رانی بانوان برگزار شد؛ اسلالوم چیست؟

اولین دوره مسابقات اتومبیل رانی بانوان امروز در پیست اتومبیل رانی ورزشگاه آزادی به طور همگانی برگزار شد. بیت ران - امیرحسین اسماعیل بیگی: امروز...
خودروهایی که حضورشان کمرنگ می شود

استیشن واگن های برتر را بشناسید

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی ۱۰ خودروی استیشن واگن برتر جهان بپردازیم. خودروهای استیشن واگن خودروهای خانوادگی و جاداری برای مسافرت کردن هستند....
گزارش تصویری بیت ران

خط تولید کوییک آر پلاس + جزئیات مراحل تولید

خط تولید کوییک آر اس امروز 12 تیرماه به روی خبرنگاران باز شد. بیت ران - ظهر امروز 12 تیرماه خط تولید کوییک آر پلاس...

پست‌های مرتبط