رییس پلیس راهنمایی و رانندگی: توقف تولید پراید خواست پلیس راهور ناجاست

از دست ندهید

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: به طور قطع خودروهای داخلی ایمن نیست، ۲۴ درصد جانباختگان تصادفات مربوط به خودروی پراید است. توقف تولید پراید خواست پلیس راهور ناجاست.

بیت ران – سردار سید کمال هادیانفر افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر در جاده ها و شهرهای کشور بر اثر تصادف جان باختند  و بیش از ۳۶۵ هزار نفر معلول و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه در تصادف راه برگشتی وجود ندارد گفت: این درحالیست که ۳۷ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته ها در جاده ها رخ می دهد.

سردار هادیان فر افزود: شرایط فعلی کشور در حوزه حوادث ترافیکی  نسبت به سال ۸۵ به دلیل افزایش سطح دانایی و هوشمندی مردم، استفاده از دوربین و تجهیزات بهبود یافته ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه امروز ترافیک دغدغه همه کشورها است گفت: سالانه ۱.۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: آنچه باعث نگرانی است ناهنجاری، بی نظمی ، جانباختگان و شدت تصادفات است که باید از روش ها و شرایط جدید دنیا  استفاده شود.

وی بیان داشت: در سال ۸۵، حدود ۲۷ هزار نفر در جاده های کشور فوت شدند و با ضریب سه تعداد مجروحان و مصدومان است.

سردار هادیان فر افزود:  افزایش جهشی بنزین از یکصد به یکهزار تومان که باعث کاهش سفرها شد ، تشدید مجازات های بازدارنده ، تغییر قانون جرایم و آزاد شدن ورود خودروهای خارجی به کشور ، تا سال  ۹۶  به کاهش آمار حوادث ترافیکی منجر شد.

 

*بذرپاش مدیرعامل سابق سایپا معتقد است در زمان مدیریت او هم تولید پراید اشتباه بود

*ادامه تولید ارابه های مرگ در کشور / آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند

*مقایسه ایمنی خودروهای قدیمی و جدید ؛ کدام یک در تست پیروز شد؟

*ایمنی پراید از کجا به کجا رسید؟

 

توقف تولیدپراید خواست پلیس راهور ناجاست

وی خودروی پراید را از وسایط نقلیه ناایمن در جاده های کشور دانست و تاکید کرد:  پلیس راهور ناجا در مکاتباتی خواستار توقف تولید پراید از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شد.

سردار هادیان فر در عین حال تصریح کرد : تا قبل از سال ۹۶ قطعات خودرو و خودروهای ایمن وارد می شد بطوریکه برخی خودروها بیش از هشت تا ۱۱ ایربگ داشتند و همین موضوع باعث کاهش تلفات حوادث ترافیکی شده بود.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، واردات خودروهای خارجی متوقف شده و خودروهای داخلی خیلی ایمن نیست و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: اغلب تصادفات بر اثر آن است که به دلیل نبود قطعه مشکلات خودرو بصورت مستمر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: براساس بررسی های صورت گرفته در شهرهایی که به  توسعه و تجهیز دوربین ها ، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذرها و روگذرها برای ترددها بیشتر توجه شده آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷، یکهزار و ۶۳۸ فوت شده و جرحی در این کلان شهرها ثبت شده  که در مجموع ۳۸ درصد تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار هادیان فر افزود:  رانندگان ۲۴ درصد و موتورسیکلت سواران ۳۰ درصد  در تصادفات جان خود را از دست می دهند که این معضل نیازمند توجه بسیار جدی

در بحث توسعه انضباط در کشور است.

باید از ظرفیت حوزه استارتاپ ها و نرم افزارهای هوشمند در حوزه ترافیک استفاده شود

سردار هادیان فر یکی از برنامه های پلیس راهور را  رفتن به سمت حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت حوزه استارتاپ ها و نرم افزارهای هوشمند در حوزه ترافیک استفاد بهتری شود.

وی تاکید کرد: امروزه در کشور با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ۱۱۰ میلیون گوشی تلفن همراه فعال وجود دارد که ۷۳ درصد آن هوشمند است.

به گزارش ایرنا، فرمانده راهور ناجا همچنین با بیان اینکه علت ۹۲درصد تصادفات پس از راه و وسیله، عامل انسانی است گفت: باید تمام ۳۳ دستگاه متولی و مسوول در حوزه ترافیک بر روی رفتار و فرهنگ سازی متمرکز شوند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط