بی‌ ام‌ و ۵۳۰e جدید و مشخصات فنی این خودرو ؛ نسخه‌ی پلاگین هیبریدی

از دست ندهید

با بی‌ ام‌ و ۵۳۰e جدید و مشخصات فنی این خودرو که یک سدان پلاگین هیبریدی است، آشنا شوید.

بیت ران – بی‌ام‌و تصمیم گرفته تا برای سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری ۵ را که با کد ۵۳۰e شناخته می‌شود، به‌روزرسانی کند. عمده‌ی تغییرات مدل جدید این خودرو شامل باتری بزرگ‌تر و اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک xDrive به امکانات خودرو است.

بی‌ام‌و تصمیم گرفته تا باتری ۹.۲ کیلووات ساعتی قبلی این خودرو را حذف و آن را با یک باتری جدید با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت جایگزین کند. این باتری جدید با اینکه ظرفیت بالاتری دارد؛ ولی ابعاد آن نسبت به قبل تفاوتی نکرده است. با این باتری جدید، براساس استاندارد WLTP اروپا شعاع حرکتی بی‌ام‌و ۵۳۰e در حالت تمام برقی از ۵۳ کیلومتر به ۵۷ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

 

بی‌ ام‌ و 530e جدید

امکان شارژ کردن باتری بی‌ ام‌ و ۵۳۰e جدید با استفاده از سوکت معمولی برق در ۶ ساعت وجود دارد؛ ولی با استفاده از شارژر BMW I Wallbox می‌توان در عرض ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه باتری‌ها را به‌طور کامل شارژ کرد. در کنار باتری جدید، بی‌ام‌و اقدام به نصب آخرین سیستم eDrive روی این مدل کرده است که می‌تواند آلایندگی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. مصرف سوخت ترکیبی ۵۳۰e تنها ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن در هر کیلومتر فقط ۳۶ گرم CO2 است.

 

*مشخصات فنی مدل‌های هیبرید بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۰ منتشر شد

*رونمایی از بی ام و X1 مدل ۲۰۲۰ ؛ فیس لیفتی جزئی با ظاهری به روزتر

*بی ام و سری ۸ گرن کوپه رونمایی شد

 

 

bmw 530e بی‌ ام‌ و 530e جدید

در قلب بی‌ام‌و ۵۳۰e از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند. یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۱۱ اسب‌بخار نیز در این خودرو نصب شده است و مجموع قدرت خودرو را به ۲۴۸ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۴۲۰ نیوتن‌متر می‌رساند. برای بی‌ام‌و ۵۳۰e تنها یک انتخاب برای جعبه‌دنده وجود دارد و آن ۸ سرعته‌ی خودکار است.

بی‌ام‌و اعلام کرده که مدل ۵۳۰e می‌تواند در ۶.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل هم ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حالت تمام الکتریکی امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. نسخه‌ی پلاگین هیبریدیبی‌ام‌و سری ۵ به سیستم تهویه‌ی مطبوعی مجهز است که امکان روشن کردن آن از راه دور با استفاده از تلفن همراه هوشمند وجود دارد.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط