طرح تبدیل خودرو سایپا ؛کدام خودروها با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند؟

از دست ندهید

شرکت سایپا برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و آریو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است. اما طرح تبدیل خودرو سایپا چیست؟

بیت ران – شرکت های خودروساز پس از اعمال دور دوم تحریم ها و متاثر شدن تولید از تحریم ها, نا خواسته دچار بدعهدی در خصوص تحویل خودروهای ثبت نامی شدند. این شرکت ها برای جلب توجه مشتریان و آرامش بازار خودرو, اقدام به معرفی طرح تبدیل و یا جایگزین محصولات موجود به جای محصولاتی که بعد از تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده بودند کردند.

به طور مثال بنا به اعلام شرکت ایران خودرو, یک مشتری محصول تندر ۹۰ پلاس می تواند خودرو ثبت نامی خود را به تندر ۹۰ معمولی به قیمت تیرماه سال گذشته(۴۳میلیون تومان) تبدیل کند که با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه و بازار مبلغی در حدود ۷۰ میلیون تومان سود نصیب این مشتری خواهد شد.

در همین حال شرکت سایپا نیز برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و ساندرو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

 

*سه خودروی جایگزین برلیانس برای تحویل از سوی پارس خودرو اعلام شد

*واردات خودروهای دست دوم در چه شرایطی به نفع مردم خواهد بود؟

 

بنابر اعلام شرکت سایپا مشتریان محصول ساندرو به جای یک دستگاه از این خودرو می توانند ۳دستگاه خودرو جایگزین از محصولات سایپا ۱۳۱و ۱۳۲, تیبا و یا ساینا(با قیمت تیرماه سال ۹۷) که حاشیه قیمت کارخانه و بازار این محصولات بسیار مطلوب است دریافت کنند.

به طور مثال در این روش اگر مشتری, یک دستگاه ساندرو را به سه دستگاه پراید تبدیل کند با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه با بازار بیش از ۷۵میلیون تومان سود عاید مشتری خواهد شد.

این شرکت در اطلاعیه ای دیگر نیز اعلام کرده مشتریان محصولات برلیانس سری ۳۰۰اتومات ۳ دستگاه خودرو جایگزین(سایپا ۱۳۱و۱۵۱, تیبا ,کوئیک یا ساینا) و برای سری ۳۰۰ دستی ۲ دستگاه خودرو(سایپا ۱۳۱و۱۵۱, تیبا ,کوئیک یا ساینا) جایگزین دریافت کنند که محاسبه ما به التفاوت قیمت کارخانه و بازار نشان می دهد که این روش جایگزینی، سود نسبتا مطلوبی عاید مشتریان سایپا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، با بررسی این طرح های تبدیل می توان به این مهم رسید که اگر چه سایپا در حال حاضر محصولی هم تراز برای جایگزینی مانند ایران خودرو ندارد اما طرح تبدیل محصولات خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده که از نظر عایدی مالی, سود بیشتری نصیب مشتریان خود کند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط