چرا صدور بیمه غیرنقدی برای خودروهای شرکت سایپا متوقف شد

از دست ندهید

رئیس سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: شرکت‌های بیمه به علت خودداری سایپا از پرداخت بدهی یک هزار میلیارد تومانی بابت بیمه‌نامه شخص ثالث، صدور بیمه غیرنقدی برای خودروهای این شرکت را متوقف کرده‌اند.

بیت ران – محمد علیپور درباره جزئیات صدور بیمه غیرنقدی شخص ثالث برای خودروهای صفرکیلومتر سایپا، افزود: سایپا حدود یک هزار میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه بابت صدور بیمه نامه شخص ثالث بدهکار بوده که از حدود ۲ سال پیش تاکنون انباشته شده است.

وی یادآور شد: سایپا در حالی از پرداخت طلب‌های شرکت‌های بیمه خودداری می‌کند که این شرکت‌، پول صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را به صورت نقد از مردم دریافت می‌کند، اما نزد خود نگاه می‌دارد.

رئیس سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه سایپا فکری برای پرداخت بدهی‌های خود نکرده است، اضافه کرد: تاکنون چندین بار با سایپا برای دریافت مطالبات توافق انجام شده، اما این شرکت تاکنون از اجرای همه آنها خودداری کرده است.

علیپور گفت: همراهی با این شرکت در ماه‌های گذشته کارساز نبوده و این شرکت، توجهی به اجرای توافق ندارد.

وی خاطر نشان کرد: طلبی که شرکت‌های بیمه از سایپا دارند، از سود سالانه همه شرکت‌های بیمه بیشتر است.

 

*نرخ حق بیمه شخص ثالث سال ۹۸ با جزئیات منتشر شد + جدول

*نکاتی که برای خرید خودرو دست دوم باید بدانیم چیست؟

*پلاک خودرو اگر گم و یا سرقت شود چه کار باید کرد؟

 

استقرار واحدهای سیار صدور بیمه مقابل سایپا

رئیس سندیکای بیمه گران ایران گفت: صدور بیمه نامه غیر نقدی برای شرکت سایپا متوقف شده‌، اما برای اینکه مشکلی برای مردم رخ ندهد واحدهای سیار شرکت‌های بیمه در مقابل مراکز شماره گذاری مستقر شده اند تا به صورت نقدی برای متقاضیان، بیمه نامه شخص ثالث صادر شود.

علیپور تصریح کرد: شرکت مزبور باید تکلیف خود را مشخص کرده و شیوه کار معینی را برای پرداخت بدهی خود به شرکت‌ها بیمه ارائه کند.

روند عادی صدور بیمه نامه ایران خودرو

رئیس سندیکای بیمه گران ایران درباره وضعیت صدور بیمه نامه شخص ثالث برای سایر شرکت‌های خودروساز گفت: این مشکل مربوط به سایپا است و سایر شرکت‌های خودروساز به تعهدات خود عمل کرده اند.

به گزارش ایرنا، علیپور افزود: پیش از این ایران خودرو از یک سال پیش مبالغ مربوط به صدور بیمه نامه شخص ثالث را که از مردم تحویل گرفته به شرکت‌های بیمه پرداخت کرده است.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط