رونمایی از اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰ ؛ با امکان انتخاب پیشرانه‌ی احتراق داخلی

از دست ندهید

اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰ هاچ‌بک با پیشرانه‌ی جدیدی به قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار برای رقابت با فورد فیستا و فولکس واگن رونمایی شد.

بیت ران – شرکت خودروسازی آلمانی اوپل که اکنون زیر مجموعه‌ای از گروه پژو سیتروئن محسوب می‌شود، مدل ۲۰۲۰ اوپل کورسا را معرفی کرد. این خودرو در نسخه‌ی الکتریکی نیز عرضه خواهد شد. اوپل قبلا نسل جدید کورسا را در نسخه‌ی الکتریکی با نام کورسا e رونمایی کرده بود؛ اما اکنون نسخه‌ای با پیشرانه‌ی بنزینی نیز رونمایی شد که کورسا F نام دارد.

بدین ترتیب خریداران اوپل کورسا در آینده خواهند توانست در صورت تمایل به جز پیشرانه‌ی الکتریکی، پیشرانه‌ی احتراق داخلی را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند. این پیشرانه از نوع ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند ۷۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

New Opel Corsa اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی کورسا ۲۰۲۰ درکنار یک جعبه‌دنده‌ی دستی پنج سرعته تنها در مدل پایه‌ی آن عرضه خواهد شد. برای کسانی که قدرت بالاتری بخواهند اوپل نسخه‌ی توربوشارژر پیشرانه را با قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتون‌متر در نظر دارد. یک نسخه‌ی قوی‌تر نیز با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون‌متر وجود خواهند داشت که می‌تواند کورسا را در ۸.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند.

حداکثر سرعت اوپل کورسا با پیشرانه‌ی یادشده ۱۸۸ کیلومتر‌بر‌ساعت است. نسخه‌های توربوشارژر اوپل کورسا در حالت استاندارد از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی برخوردار هستند؛ اما به‌صورت آپشن امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار نیز وجود دارد.

New Opel Corsa اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰

*نسل ششم اوپل کورسا رونمایی شد ؛ هاچ‌بک با پیشرانه برقی

*اوپل امگا، طعم خوش یک اروپایی دهه نودی

*خودروهای موفق بازار اروپا در سال ۲۰۱۸

 

درکنار پیشرانه‌های بنزینی و پیشرانه‌ی الکتریکی، اوپل یک پیشرانه‌ی توربو دیزلی را نیز برای کورسا در نظر گرفته است که ۱.۵ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. اوپل کورسای جدید در تمامی نسخه‌ها شامل نسخه‌ی الکتریکی به چراغ‌های اصلی LED ماتریکس مجهز خواهد شد که برای اولین‌بار در چنین کلاسی عرضه می‌شوند. با پرداخت مبلغی اضافی، امکان سفارش چراغ‌های هوشمند و دوربین دید جلو نیز برای کورسا وجود دارد.

New Opel Corsa اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰

هاچ‌بک کوچک اوپل تنها ۹۸۰ کیلوگرم وزن دارد. در بحث ابعاد خارجی این خودرو با طول ۴.۰۶ متری تقریبا با نسل قبلی کورسا برابری می‌کند. ارتفاع سقف نیز در نسل جدید ۴۸ میلی‌متر پایین‌تر آمده است؛ درحالی‌که این کاهش ارتفاع تأثیر منفی روی فضای سر سرنشینان ندارد؛ چرا که ارتفاع خودرو نیز به میزان ۲۸ میلی‌متر کاهش یافته است.

اوپل کورسا از رقبای فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا ST است. این خودرو از اواسط سال جاری در سه تیپ مختلف عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط