جزئیات تسهیلات ترخیص اقساطی خودروها و موتورسیکلت های توقیفی اعلام شد

از دست ندهید

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا جزئیات تسهیلات پلیس برای ترخیص اقساطی خودروها و موتورسیکلت های توقیفی را اعلام کرد.

بیت ران – سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: تعداد زیادی وسیله نقلیه به دلیل بدهی بیش از یک میلیون تومان- موضوع تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی- هم اکنون در پارکینگ ها متوقف هستند و اکثر مالکان آنها امکان پرداخت بدهی جرایم خود را برای ترخیص وسیله نقلیه ندارند، در این راستا پلیس راهور ناجا طی هماهنگی وزیر کشور و فرمانده ناجا طرح ترخیص اقساطی خودروها و موتورسیکلت های توقیفی (تقسیط جرایم معوقه خودروهای توقیفی) را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: تمامی مالکان یا وکلای قانونی خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشته و در پارکینگ‌ها متوقف هستند می‌توانند بر اساس محل درج شده در قبوض توقیفی وسیله نقلیه خود به ستادهای ترخیص در سراسر کشور مراجعه کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه ارائه اسناد هویتی و مالکیتی وسیله نقلیه خصوصاً شناسنامه وسیله نقلیه و کارت ملی مالک برای انجام مراحل ضروری است گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید پس از مراجعه به ستادهای ترخیص نسبت به پرداخت هزینه‌های پارکینگ و حمل اقدام کرده و پس از آن تعهدی مبنی بر پرداخت جرایم معوقه خود حداکثر در بازه زمانی یک ساله با تعداد اقساط مشخص به پلیس ارائه کنند.

وی افزود: پس از اخذ این تعهد پلیس نسبت به ممهور کردن شناسنامه وسیله نقلیه به مهر شکایت اقدام کرده و سپس اجازه می دهد وسیله نقلیه از پارکینگ ترخیص شود.

 

*تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می شود چیست؟

*دارندگان خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی بخوانند

*نحوه جریمه خودروها در طرح جدید زوج یا فرد

*جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی اعلام شد 

 

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان این‌که خودروهای دارای شکایت یا دستور مقام قضایی شامل این تسهیلات جدید نمی‌شوند گفت: مالکان این خودروها باید با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به رفع شکایت اقدام کنند تا پس از آن مشمول تسهیلات جدید پلیس راهور شوند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات جدید پلیس شامل خودروهای فرسوده نمی‌شود گفت: بر این اساس خودروهای سواری حداکثر با سن ۲۰ سال، وانت بار حداکثر ۱۵ سال، موتورسیکلت حداکثر ۱۰ سال، تاکسی حداکثر ۱۰ سال ، مینی‌بوس حداکثر پنج سال اتوبوس شهری حداکثر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری حداکثر ۱۵ سال و کامیون کشنده حداکثر ۲۵ سال مشمول دریافت این تسهیلات هستند. در عین حال این خودروها نباید بیش از ۴۰ درصد جرایم معوقه حادثه ساز داشته باشند.

وی در خصوص شرایط تردد این خودروها پس از ترخیص نیز گفت: این خودروها در صورتی که تخلف حادثه ساز داشته باشند یا مشمول توقف در پارکینگ شوند بلافاصله وسیله نقلیه توسط پلیس راهور توقیف شده و تمامی تعهدات و تسهیلات ارائه شده کلا منتفی می‌شود.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در باره چگونگی فروش این خودروها نیز گفت: در صورتی که مالکان این خودروها بخواهند خودروی خود را پیش از پایان تعهدات ارائه شده مبنی بر اقساط خودرو به فروش برسانند باید جرایم معوقه را به صورت یکباره پرداخت کنند و پس از آن می توانند به راحتی خودرو خود را نقل و انتقال کند. ارایه تسهیلات جدید ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از ۱۱ تیرماه در سراسر کشور آغاز شده است و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ دستگاه خودرو از این تسهیلات استفاده کرده و از پارکینگ ترخیص شده اند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط