رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی شدیدا انتقاد کرد و گفت: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند. آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند.
بیت ران – سردار سید کمال هادیانفر در رزمایش گشتهای نامحسوس پلیس راهور که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: توسعه انضباط ترافیکی یک اصل لازم و اجتنابناپذیر در کشور است و باید به آن توجه لازم بشود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون راننده ، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راهها و بیش از هزار شهر در حال تردد هستند گفت: بر این تعداد دیگر نمی توان با شیوه های قدیمی و سنتی نظار ت کرد و لازم است با استفاده از شیوه های مدرن و نیز تجهیزات جدید و کنترل نامحسوس برای کاهش تخلفات اقدام کنیم.
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها، اظهار کرد: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند، آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند.
هادیانفر با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و جانباختگان حوادث رانندگی یک اصل مهم و هدف اصلی پلیس راهور است، اظهار کرد: سایر دستگاهها علاوه بر پلیس نیز باید پای کار آمده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.
بکارگیری گشت های جدید کنترل نامحسوس برای ۱۰ استان هدف
وی با اشاره به گشتهای نامحسوس پلیس راهور برای برخورد با تخلفات ترافیکی گفت: طرح های عملیاتی پلیس در این حوزه بر استفاده از بازرسان و گشتهای نامحسوس است، بعضی از رانندگان شرطی شده و با دیدن ماموران پلیس و خودروگشت تخلف نمیکنند اما اگر گشتها نباشند دست به تخلف میزنند که گشتهای نامحسوس در این مورد بسیار موثر است.
به گفته وی، گشت های جدید کنترل نامحسوس برای ۱۰ استان هدف که بیش از ۵۶ درصد تصادفات ما را به خود اختصاص داده است بکارگیری خواهند شد و علاوه بر آن از پهپادها، جایروپلن ها و بالگردهای ناجا نیز در کنار گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور استفاده خواهد شد.
سردار هادیانفر با بیان اینکه حدود۸۲ درصد علل تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است، همچنین اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه مورد برخورد جدی گشتهای نامحسوس قرار خواهد گرفت.
رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه وظیفه کاهش کشته فقط با پلیس نیست، افزود: پلیس یک سازمان از ۳۲ سازمان کشور است که در این زمینه مسئولیت دارد به عنوان مثال اگر ۱۵۸۲ نقطه حادثه خیز در جادهها کاهش یابد ۵۶ درصد تصادفات کاهش می یابد و یا اینکه بیمه مرکزی حاضر است حدود ۳۰۰ – ۲۰۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد ولی برای کاهش تصادفات هزینه نپردازد.
سردار هادیانفر در خاتمه این را هم گفت: ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده ای و دوربینهای لیزری جدید بکارگیری خواهد شد که در کاهش برخورد و تنش بین رانندگان و پلیس نیز موثر خواهد بود.
*بذرپاش مدیرعامل سابق سایپا معتقد است در زمان مدیریت او هم تولید پراید اشتباه بود
*ایمنی پراید از کجا به کجا رسید؟
*فیلم تست تصادف پراید
در حالی رئیس پلیس راهور ناجا خواهان توقف تردد پراید و پژو آردی در جاده های کشور است که موضوع تعطیلی خط تولید پراید سال هاست بی نتیجه مانده است. رئیس سازمان استاندارد چندی پیش در این باره گفته بود: توقف تولید پراید هنوز در دست بررسی است!
ادامه تولید پراید ، ارابه مرگ کوچک و پر تیراژ، از سوی یکی از مدیران عامل سابق سایپا نیز اشتباه اعلام شده است. مهرداد بذرپاش مدیر عامل سابق سایپا در گفت و گو با خبرنگار بیت ران تاکید کرده است: پراید باید در دوره ریاست او از مدار تولید خارج می شد، حتی تیبا را برای تحقق این امر وارد خط تولید کردند اما به دلایلی این امر محقق نشد.
بیت ران پیش از این فیلمی از تست تصادف پراید و ناایمن بودن این خودرو منتشر کرده است.
علاالدین بروجردی نماینده مجلس نیز در راستای درخواست ها برای توقف تولید پراید گفته است: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: چرا با بیش از نیم قرن صنعت خودروسازی پراید می سازیم؟ چرا مردم آلمان بنز تولید میکنند؟
این بابا دیگه کیه. پس پیکان پنجاه سال پیش تردد بکند. این تحفه ها دیگه کی هستند؟؟؟؟؟؟ ه اون صدو بیست و جهار هزار ماشین قاچاق وارداتی تردد بکنند. آخر گناه ما فقرا چیه که در سرزمین وشت متولد شدیم.