معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت کره‌‌‌ای ؛ کیا XCeed و تفاوت هایش

از دست ندهید

کیا پس از معرفی سلتوس، حالا به معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت خود از کلاس کراس‌‌اور با نام ایکس‌سید رو آورده است. این خودرو، در ادامه‌ی فروش بسیار خوب سید هاچبک به سبد کیا اضافه شده است.

بیت ران – نسل اول کیا سید (Kia Ceed) در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و با بدنه‌های هاچبک ۳‌در و ۵‌در، محبوبیت زیادی در بازار اروپا پیدا کرد. این خودرو، همچنان تولید می‌شود و امروز با نسل سوم، نسخه‌های مختلفی دارد. پلتفرم و پیشرانه‌ی کیا سید، از گذشته با سراتو و هیوندای i30 و النترا نقاط اشتراک زیادی داشته اشت.

این خودرو، حالا با آپشن‌های ویژه برای علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت، پروسید (Proceed) نام دارد و علاوه‌بر نمونه‌های هاچبک ۳‌در و ۵‌در، با بدنه‌ی کشیده‌ی شبیه به خودروهای استیشن (SW) و شوتینگ بریک هم تولید می‌شود. باتوجه به محبوبیت کیا سید در اروپا، امسال خودروساز کره‌ای با ایکس سید قصد دارد، عضو جدیدی به بازار کراس‌اورهای شهری معرفی کند.

 

*قیمت خودروهای کراس اوور و شاسی بلند تولید ایران + جدول مدل ها

*قیمت خودروهای وارداتی ؛ لکسوس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش دارد؟

*جک اس پنج ، یک چینی واقعی! / ارزیابی معایب و مزایا در کنار قیمت

 

Kia XCeed معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت

فعلا فقط بازار اروپا

برنامه‌ی فروش ایکس‌سید (XCeed)، مخصوص اروپا است و فعلا، قابل خرید در امریکا و آسیا نخواهد بود. این موضوع، چندان عجیب نیست؛ چراکه مدل‌های سدان با نام‌های فورته و سراتو که پلتفرم مشترک با سید دارند، در بازار اروپا دیده نمی‌شوند. اصولا، مردم اروپا بیش از دیگر نقاط جهان به خودروهای هاچبک، علاقه نشان می‌دهند.

در سمت دیگر ماجرا، کیا سول هم فروش بالایی در اروپا ندارد و کراس‌اوری مطرح در بازار امریکا و آسیا محسوب می‌شود. با این اوصاف، عرضه‌ی ایکس‌سید به‌عنوان یک کراس‌اور شهری با بدنه‌ی کوچک‌تر از اسپورتیج در اروپا، اقدامی هوشمندانه از سوی غول خودروسازی کره است.

Kia XCeed معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت

از دیدگاه کارشناسان، ایکس‌سید نمی‌تواند یک کراس‌اور شهری تمام‌عیار تلقی شود و بیشتر شبیه به یک هاچبک معمولی با فنرهای بلند است؛ البته این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل هم عرضه نخواهد شد. با نگاهی دقیق، تفاوت‌های ایکس‌سید با مدل استاندارد کیا مشهود هستند.

ابعاد خودرو

با افزایش برجستگی در خطوط بدنه و زاویه‌های تیز همراه شکستگی در گوشه‌های چراغ، جلوه‌ی اسپرت ایکس‌سید، بهبود یافته است. این محصول با طول ۴۳۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۶ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۹۰ از سطح زمین، ۸۵ میلی‌متر در طول، ۲۶ میلی‌متر عرض و ۴۳ میلی‌متر در اتفاع، بزرگ‌تر از سید هاچبک خواهد بود.

Kia XCeed معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت

مهندسان کیا ادعا می‌کنند؛ فنربندی ایکس‌سید متفاوت از سید استاندارد، در جلو ۷ درصد و در عقب ۴ درصد نرم‌تر عمل می‌کند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان داشته باشد. این شرایط، همراه‌با ارتقاء جزئیات آیرودینامیک خودرو، سکوت کابین و لرزش‌های بدنه را بهبود داده‌اند. ایکس‌سید، به‌لطف صندوق عقب ۴۲۶ لیتری در حالت استاندارد و فضای ۱۳۷۸ لیتری با خواباندن صندلی‌های عقب، کاربردی‌تر از سید است.

رینگ اسپرت، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، پنل تمام دیجیتال پشت فرمان و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب، آپشن‌های در دسترس هستند تا در مجموع، سبک طراحی و کیفیت مواد به کار رفته در کابین ایکس‌سید، فراتر از کراس‌اورهای اقتصادی بازار اروپا باشد.

Kia XCeed معرفی جدیدترین کراس‌اور اسپرت

دو نمونه پیشرانه‌

مشابه سید هاچبک، نسخه‌ی پایه از ایکس‌سید هم مجهز به پیشرانه‌ی ۳ سیلندر یک لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۲ نیو‌تن‌متر خواهد بود. مدل‌های GT با پیشرانه‌های ۱۴۰ اسب‌بخار و ۲۴۲ نیو‌تن‌متر گشتاور یا ۲۰۴ اسب‌بخار و ۲۶۵ نیو‌تن‌متر گشتاور، نسخه‌های آپشنال ایکس‌سید خواهند بود.

دو نمونه پیشرانه‌ی دیزل با قدرت‌های ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب‌بخار هم برای این محصول، قابل سفارش هستند. ایکس سید با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی یا جعبه‌دنده خودکار ۷ سرعته مجهز به سیستم دبل کلاچ، عرضه خواهد شد.

کیا برای ایکس‌سید، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای دارد. این خودرو تا سال ۲۰۲۰ با پیشرانه‌های هیبرید و پلاگین‌ هیبرید هم تولید می‌شود تا پاسخگوی نیازهای متنوع باشد. قیمت نهایی ایکس‌سید در نسخه‌های مختلف، اعلام نشده است؛ اما احتمال می‌رود در مدل‌های GT با قدرت ۱۴۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده خودکار، هم‌قیمت نسخه‌ی پایه از کیا اسپورتیج و حدود ۲۵ هزار دلار باشد.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط