مجوز واردات ناوگان کارکرده از سایر کشورها و مناطق آزاد صادر شد

از دست ندهید

کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیأت دولت با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر صدور مجوز واردات ناوگان کارکرده ۱ تا ۵ ساله با کاربری تاکسی و اتوبوس شهری از سایر کشورها و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران موافقت کرد.

بیت ران -به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست که به ریاست وزیر راه و شهرسازی ۲۹ اردیبهشت تشکیل شد آیین نامه اجرایی پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، موضوع «برنامه مدیریت سبز» تصویب و جهت تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال شد.

 

*واردات خودروهای کارکرده پاسخی پر از پرسش؛ موافقان و مخالفان چه دلایلی دارند؟

 

تصویب واردات خودرو با کاربری تاکسی برای حمل و نقل عمومی درون و برون شهری

وزارت کشور به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقا کیفیت خدمات رسانی به شهروندان، پیشنهاد صدور مجوز واردات ناوگان کارکرده ۱ تا ۵ سال با کاربری تاکسی و اتوبوس شهری از سایر کشورها و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران را جهت سیر مراحل تصمیم به دولت ارائه نمود.

این پیشنهاد در جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی مطرح و با توافق اعضا به تصویب رسید و در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت.

 

صدور مجوز واردات خودرو برای پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون

باتوجه به شرایط ناهموار و کوهستانی موقعیت اجرای پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون و نیز به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و درنتیجه عدم امکان ثبت سفارش خودروهای مورد نیاز، وزارت راه و شهرسازی درخواست صدور مجوز لازم جهت ثبت سفارش و واردات خودروهای عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط از سوی پیمانکار خارجی را به هیئت دولت ارسال کرد.

موضوع فوق با تأکید بر همکاری وزارت صمت بر فراهم نمودن ثبت سفارش خودروهای موصوف در جلسه اصلی کمیسیون صنعت تصویب شد.

 

آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» تصویب شد

مدیریت سبز، مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمری است که در سطوح مختلف دستگاه های دولتی و غیر دولتی صورت می گیرد تا وضعیت موجود سازمان را در جهت نیل به وضعیت مدیریت سبز ارتقاء و تداوم بخشد. مدیریت سبز در حقیقت نحوه عملکرد زیست محیطی سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی است به گونه ای که منجر به کاهش مصرف انرژی، آب و کاهش مصارف غیرضروری و اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در دستگاه های فوق گردد.

سازمان حفاظت محیط زیست براساس بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را برای سیر مراحل تصویب به دولت ارائه کرد.

آیین نامه مربوط در جلسه اصلی کمیسیون صنعت برررسی و تصویب و جهت اخذ تصمیم نهایی، به هیئت وزیران ارسال شد.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط