بی‌اعصاب‌تر از بنز یونیماگ نداریم! کمیابِ بزرگِ صخره نورد

از دست ندهید

بنز یونیماگ را می شناسید؟ می دانید در گدام دسته بندی خودرویی قرار دارد؟

بیت ران – تقریبا کمتر کسی از وجود یونیماگ خبر دارد مگر اینکه اولا طرفدار مرسدس بنز باشد و دوم اینکه علاقه شدیدی به آفرود و درنوردیدن مسیرهای عجیب داشته باشد. با این دو شرط، این کامیون صخره نورد ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری که حالا کم کم به عتیقه تبدیل شده و از تولیدش حدود ۵۰ سال می‌گذرد برای ما آشنا و البته دوست‌داشتنی است.

یونیماگ که در سری ۴۰۶ خود بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۹ تولید شده، مجموعا حدود ۳۵هزار دستگاه تیراژ داشته و خودرو به شدت کمیابی است. محصولی مجهز به موتور آشنای OM302 که در ایران سالها روی کامیون‌های دماغ‌دار بنز سوار شده و در ایران خودرو دیزل با نام مایلر ۱۹۲۴ مونتاژ می‌شود.

یونیماگ ۴۰۶ که نسخه‌های مختلفی دارد، در نمونه موجود در تصویر به اتاق بزرگ ۴در و لاستیک‌های غول‌پیکر ۲۴ اینچی مجهز شده است. یونیماگ که در نسل‌های مختلف برای خدمت در وزارتخانه‌های ارتباطات، راه و شهرسازی و جهاد مورد استفاده بوده، هم‌اینک در بازار آزاد حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلون تومان قیمت دارند. این در حالی است که نسخه‌های ۲۰۰۲ یونیماگ که جدیدتر هستند، قیمت تا مرز ۷۰۰ میلیون تومان هم افزایش می‌یابد.

نسخه‌های ۲۰۱۸ بنز یونیماگ با کد ۴۳۷ ضمن داشتن تجهیزات رفاهی و ارتباطی روز، قدرت و کارایی بالاتری در مقایسه با اسلاف خود دارند ولی کماکان ظهار خشن خود را حفظ کرده‌اند.

 

*تاریخچه ورود کامیون های روس به ایران

*مستند ماک در ایران – قسمت اول

*مستند ماک در ایران – قسمت دوم

*مستند ماک در ایران – قسمت سوم

*مستند ماک در ایران – قسمت چهارم

*مستند ماک در ایران – قسمت پنجم 

*مستند ماک در ایران – قسمت آخر

 

منبع :هفت صبح




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط