راهکار مجلس برای کاهش قیمت خودرو؛ گرفتن مالیات از نقل و انتقال خودرو

از دست ندهید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که واسطه‌ها موجب شده‌اند تا قیمت خودرو ۳۰ درصد افزایش یابد، اما مالیات بر نقل و انتقال خودرو را نیز راهکار کاهش قیمت این محصول دانسته است.

بیت ران –  محمد عزیزی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت انواع خودرو در بازار طی ماه‌های اخیر، گفت: با وضعیت موجود بازار خودرو باید ساماندهی شود.

وی افزود: قیمت‌ها خودروها به حدی افزایش یافته که خودروهای فرسوده نیز پس از مدت‌ها استفاده و مستهلک شدن، قیمت‌شان افزایش قابل توجهی داشته است، این وضعیت را هیچ کشوری شاهد نیستیم.

 

*یک قطعه ساز :قیمت فعلی خودرو ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب دارد / ماشین نخرید

*بذرپاش مدیرعامل سابق سایپا معتقد است در زمان مدیریت او هم تولید پراید اشتباه بود

 

عزیزی یکی از راه‌های ساماندهی قیمت خودرو را سیاست‌های مالیاتی صحیح بر تولید انواع خودرو دانست و گفت: اِعمال سیاست‌های مالیاتی صحیح همراه با نظارت مستمر موجب می‌شود تا دست واسطه‌ها از بازار خودرو کوتاه شده و خریداران واقعی جذب بازار شوند.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، اظهار داشت: شرایط به‌گونه‌ای است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد.

وی به نقش منفی واسطه‌ها در افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و افزود: در شرایط موجود به دلیل نبود نظارت و نیز نبود سیاست‌های مالیاتی بر خرید و فروش خودرو، حاشیه امنی برای واسطه‌ها ایجاد شده و به راحتی در نرخ‌گذاری‌ها تأثیرگذار هستند که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش تسنیم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تأکید بر اینکه  نقش واسطه‌ها در بازار خودرو موجب افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: از طرفی نباید نقش تحریم و نبود قطعات مورد نیاز ساخت خودرو را نیز در نابه‌سامانی قیمت خودرو نادیده بگیریم.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط