کاهش چشمگیر قیمت خودروهای مونتاژی‌ ؛ نبود نظارت بر قیمت خودروسازان

از دست ندهید

رئیس اتحادیه فروشندگان در خصوص قیمت‌های خودرو در بازارگفت: به طور کلی روند بازار به صورت کاهشی بوده ضمن این که شاهد کاهش چشمگیر قیمت خودروهای مونتاژی‌ هستیم.

بیت ران – سعید موتمنی،‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت‌های بازار اظهار کرد: در هفته اخیر روند قیمت خودرو در بازارکاهشی و به صورت لحظه‌ای بوده است و لازم به ذکر است که در این بازارخریدار وجود ندارد. طی روزهای گذشته با توجه به کاهش نرخ ارزبه این مسئله بیشتر دامن زده شد و خریدار به بازار مراجعه نمی‌کند. برخی از افراد با قیمت بالا خریداری کردند و برخی دیگر نیز تصور می‌کنند که قیمت خودرو دوباره بالا می‌رود.

 

کاهش قیمت انواع خودروها

وی در رابطه با قیمت انواع خودروها در بازار گفت: اگر قیمت خودروهای مونتاژ را بررسی کنید بین ۷۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان کاهش صورت گرفته است. به عنوان مثال هیوندای اکسنت از ۳۷۵ به ۲۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است و حتی با این وجود نیز خریدار وجود ندارد. این شرایط برای محصولات داخلی و وارداتی نیز وجود دارد و به طور کلی می‌توان گفت قیمت تمامی خودروها با کاهش مواجه شده است. در حال حاضر قیمت‌های کاذب کاملا فروکش کرده و دلیل گرانی‌های اخیر خودرو نیز دستکاری قیمت‌ها بود.

 

*معایب و مزایای واردات خودروهای دست دوم ؛ چه تاثیری بر بازار می گذارد؟

*۴۵۰۰ خودرو ترخیص شد؛ چرا ترخیص خودروها از گمرک دردی از بازار دوا نمی کند؟

عدم نظارت بر قیمت خودروسازان

موتمنی درباره قیمت‌گذاری خودروسازان اعلام کرد: ما شورای رقابت را کنار گذاشیتم و نظارتی بر قیمت‌ها و عملکرد خودروسازان وجود نداشت. بر همین اساس خودروساز نیز تلاش می‌کرد تا کالای خود را با بالاترین قیمت بفروشد. در ادامه خودروساز فروش خود را متوقف می‌کند و ورودی را می‌بندد تا قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا کند و بعد از آن محصولات خود را با پنج درصد کمتر از حاشیه بازار به فروش برساند. این مورد منطقی نیست و یک سری نیز از طرح ذکر شده حمایت می‌کردند. قیمت تمام شده کالا باید مشخص شده باشد و پس از آن اقدام به فروش کنند.

شورای رقابت ورود پیدا کند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان گفت: قیمت هر کالایی را بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و ما شرایط رقابتی نداریم. در حال حاضر در زمینه خودرو انحصار داریم و باید درصد سود مشخص شده باشد. برای نمایشگاه‌دارن درصد سود تعیین شده است و در صورتی که خودرو با قیمت بالاتر فروخته شود، فروشنده باید جریمه پرداخت کند. زمانی التهابات فروکش می‌کند که خودرو در بازار وجود داشته باشد و در صورتی که قیمت بالا برای یک خودرو تعیین شود، خریدار که به سایت مراجعه می‌کند اقدام به خرید آن خودرو نخواهد کرد. شورای رقابت باید ورود پیدا کند و قیمت تمام شده خودروها مشخص شود.

منبع: گسترش‌نیوز




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط