ویتنام نخستین خودرو ملی خود را تولید کرد؛ ورود به جمع خودروسازان بین المللی

از دست ندهید

ویتنام که یکی از پرسرعت ترین رشدهای اقتصادی را درسال های اخیر داشته است، با ساخت و عرضه نخستین خودرو ملی و تولید داخل خود به بازارها به جمع خودروسازان بین المللی در جهان پیوست.

بیت ران – گزارش رسانه‌های ویتنامی حاکی است شرکت خودروسازی ملی ویتنام ” وین فاست VinFast” متعلق به ” وین گروپ” تولید کننده این خودروی ویتنامی است که با توجه به تقاضای زیاد داخلی برای استفاده از خودروهای ملی اقدام به ساخت اولین نمونه کرده است.

کارشناسان این شرکت ابراز امیدواری کرده‌اند تا خودرو ویتنامی با خودروهای تویوتا ژاپن و فورد آمریکا برابری کند.

شرکت وین گروپ یکی از شرکت‌های ویتنامی است که سرمایه گذاری‌های بین المللی در خارج از این کشور جنوب شرق آسیا از جمله اوکراین نیز داشته است.

نگوین ویت کوانگ مدیرکل شرکت وین گروپ و سازنده نخستین خودرو ملی ویتنام گزارش داد که قرار است ۱۰ هزار خودرو ساخته و در دو مرحله به بازارهای داخلی و خارجی ویتنام عرضه شود.

 

*خودروهای ملی که تولید نشدند

*سمند چگونه متولد شد؟

 

این شرکت از فردا عرضه داخلی این خودرو را آغاز خواهد کرد و در مرحله بعد این خودرو وارد بازارهای منطقه‌ای و بین المللی نیز خواهد شد.

نخست وزیر ویتنام ابراز امیدواری کرده است این خودرو بتواند با خودروسازان قدیمی ژاپنی و آمریکایی رقابت داشته باشد.

ویتنام نرخ تولید ناخالص داخلی ۷.۱ درصد را سال گذشته میلادی تجربه کرد و بانک جهانی پیش بینی کرد که این کشور از نرخ رشد اقتصادی ۶.۶ درصد در سال جاری میلادی برخوردار شود که حاکی از آن است که این کشور جنوب شرق آسیا یکی از پر سرعت ترین نرخ‌های رشد اقتصادی در جهان را درسال های اخیر به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش بلومبرگ آسیا، اولین خودرو ملی ویتنام یک مدل هاچ بک تحت عنوان Fadil است که قیمت اولیه تمام شده آن معادل ۱۷ هزار دلار برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، این شرکت ویتنامی بیش از ۳.۵ میلیارد دلار برای راه اندازی خط تولید این خودرو سرمایه گذاری کرده و علاوه بر آن نخستین اسکوترهای برقی ملی را نیز همزمان با خودرو ملی به بازارهای این کشور عرضه می‌کند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط