مذاکرات فیات کرایسلر و رنو برای ادغام

از دست ندهید

فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکره در مورد یک ادغام جهانی هستند که می‌تواند بسیاری از ضعف‌های هر دو خودروساز را برطرف کند.

بیت ران -به نقل از رویترز، فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکره  در مورد یک ادغام جهانی هستند که می‌تواند بسیاری از ضعف‌های هر دو خودروساز را برطرف کند.

مذاکرات در مرحله پیشرفته قرار دارد. قبلاً گزارش شده بود که فیات و رنو در حال مذاکره برای رسیدن به یک قرارداد به‌منظور ایجاد روابط گسترده در مقابله با چالش‌های پیش روی صنعت جهانی خودروسازی بوده‌اند.

سخنگوی فیات در مورد این گزارش نظری نداد و فردریک تکسیر، سخنگوی رنو هم گفت این خودروساز فرانسوی هیچ نظری ندارد.

فشار برای تقویت ارتباط این خودروسازان بیشتر شده که دلیل آن چالش‌های به‌وجود آمده توسط الکتریکی‌‌شدن خودروها، سخت‌تر شدن قوانین تولید گازهای گلخانه‌ای و  فناوری‌های مربوط به خودروهای خودکار است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

فیات و رنو یک بازار مشترک جمع‌آوری سرمایه حدود ۳۳میلیارد یورویی (۳۷ میلیارد دلار) با فروش کلی جهانی ۸.۷ میلیون خودرو دارند. پیوستن این دو خودروساز به هم به برطرف‌کردن نقص‌های هر دو طرف کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم فروش کامیونهای رم و جیپ فیات در آمریکای شمالی بسیار سودده است، ولی این شرکت در اروپا ضرر می‌دهد چون باید با قوانین مهار تولید دی‌اکسید کربن بجنگد.

ولی رنو یک پیشگام در خودروهای الکتریکی و دارای یک تکنولوژی در موتور است که به صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می‌کند. این خودروساز در بازارهای نوظهور حضور موفقی دارد ولی نه در آمریکا.

پیوستن این دو شرکت با موانع سیاسی و شغلی  روبرو است، مخصوصاً در ایتالیا. بسیاری از کارخانه‌های اروپایی زیر ۵۰درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

هنوز مشخص نیست آیا گفتگوهای رنو و فیات با موفقیت به پایان رسیده است یا نه. هر دوی این خودروسازان به‌دنبال پیوستن به سایر شرکایشان هم هستند.

در حالی‌ که فیات به‌تازگی مذاکرات با PSA را آغاز کرده، رنو به‌دنبال ملحق شدن به نیسان است. نیسان متحد ۲۰ ساله رنوست.

پیوستن فیات و رنو مانع اتحاد با نیسان نمی‌شود. شراکت بین رنو و نیسان با رسوایی پیرامون رئیس سابق آن کارلوس غصن پیچیده شده بود.

مذاکرات به‌دنبال کاهش تقاضای خودرو در آمریکا صورت گرفت که باعث ضرر بسیاری از خودروسازان شد. فیات ۲۹% کاهش در سود عملیاتی خود را در سه ماه اول سال جاری گزارش داده است، چون فروش و حاشیه‌های سود در آمریکای شمالی کاهش داشت، فروش ۵درصد پایین آمد و به ۲۴.۴۸ میلیارد یورو رسید.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط