بهشت ویلّا دِسْته ؛ رقابت شیک گران ترین کلاسیک ها!

از دست ندهید

در نمایشگاهی در شمال ایتالیا ۵۰ مدل از گران‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ که در فاصله سال‌های ۱۹۲۵ تا ۲۰۱۹ تولید شده اند، نمایش داده شد. بهشت ویلّا دِسْته ؛ گردهمایی متفاوت کلاسیک ها.

بیت ران – محمدحسین شاوردی: در حاشیه دریاچه کومو واقع در شمال شهر میلان، یک رویداد خودرویی منحصربفرد برپا شده بود که کیفیت خودروهای به نمایش درآمده در آن با هیچ نمایشگاه دیگری قابل مقایسه نبود.

مراسم سالانه کنکورسُ دِلِگاننتزا concorso d’eleganza که در هفته مخصوص ایتالیا با نام ویلّا دِسْته Villa d’este نامگذاری می‌شود، بی شک مهمترین رویداد از نظر حجم و ابعاد معرفی و نمایش خودروهای نو، کلاسیک، سفارشی و کلکسیونی در سرتاسر جهان است. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به شرح جزیئاتی جالب از این نمایشگاه پرداخته که دیدن تصاویر آن در حین خواندن حواشی خالی از لطف نیست.

روزی متفاوت برای کلاسیک دوستان

هانا الیوت خبرنگار بلومبرگ درباره این رویداد نوشته است که به سیاق هرساله، امسال نیز حضور در نمایشگاه کنکورسُ دِلِگاننتزا روزی متفاوت برایم ساخت. این رویداد که با حمایت مالی دو برند مشهور یعنی شرکت خودروسازی ب.ام.و و شرکت آلمانی لانگ اند شون که در زمینه تولید ساعت فعال است، امسال میزبان چند خودرو برجسته از جمله ب.ام.و گارمیش و لامبورگینی مارزال است. طبق اعلام مقامات برگزارکننده، ۵۰ مدل از گران‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ که در فاصله سال‌های ۱۹۲۵ تا ۲۰۱۹ تولید شده‌اند، در این فستیوال به نمایش درآمده‌اند.

فراری ۲۵۰ GT برلینتا، بنتلی ۴ ¼ لیتری مدل ۱۹۳۶، لامبورگینی مشهور گریس موناکو یا ب.ام.و ۵۰۷ الویس پریسلی در زمره این خودروها بودند. در عین حال از عجیب‌ترین خودروهای موجود در این رویداد، می توان به فراری ۳۴۰ آمریکا با سال ساخت ۱۹۵۱، برگ‌میستر ADR 630 شوتینگ بریک مدل ۲۰۱۸، ب.ام.و ۵۰۷ رودستر مدل ۱۹۵۸ و آلفا رومئو ۸C/2900Bمدل ۱۹۳۷ اشاره کرد.

البته حضور خودروهای جذابی نظیر کانسپت پژو ای لجند، بوگاتی خودرو سیاه (La Voiture Noire) و چند مدل لامبورگینی قدیمی مثل میورا و کانتاش هم از دیگر نکات جالب توجه این نمایشگاه است. کسانی که بخواهند بطور اختصاصی بلیط تهیه کرده و از خودروها بازدید کنند هم بایستی مبلغ ۵۵۰ دلار بپردازند. با دیدن عکس‌ها می‌توانید به خوبی با حال و هوای حاکم بر این رویداد آشنا شوید.

ب.ام.و ۵۰۷ رودستر

بهشت ویلّا دِسْته

نمایش خودرو بازسازی شده ب.ام.و ۵۰۷ رودستر که تنها ۲۵۲ نمونه از آن ساخته شده به دلیل بدنه با شکوهی که دارد، کلکسیونرها بابت این خودرو تا ۵۰۰ هزار دلار هم پرداخته‌اند.

لامبورگینی مارزال

بهشت ویلّا دِسْته

فضای داخلی عجیب و جالب لامبورگینی مارزال که سال ۱۹۶۷ توسط مارچلو گاندینی طراح مشهور ایتالیایی خلق شد. این کوپه ۴نفره اسپرت که به درهای گالوینگ و موتور ۶سیلندر ۱۷۵ اسبی مجهز است، فعلا در مالکیت یک تاجر سوییسی است اما در مسابقات گرندپریکس ۱۹۶۷ موناکو توسط گریس کلی و شوهرش هدایت می‌شد.

رولزرویس ریث ایگل

بهشت ویلّا دِسْته

محوطه زیبای باغ ویلا داسته و یک رولزرویس ریث ایگل نسل هشت. این باغ که سال ۱۵۶۸ توسط کاردینال تولومئو گالیو ساخته شده است، از سال ۱۸۷۳ به گرند هتل تبدیل شده و فقط حدود ۲۵ هکتار باغ دارد.

آلفارومئو ۶C

بهشت ویلّا دِسْته

کوپه بسیار قدیمی و جذاب آلفارومئو ۶C از سری ۱۷۵۰ گرن‌اسپرت که از یک موتور کوچک شش سیلندر سود برده در حالی که طراحی کابین آن توسط استودیو زاگاتو انجام شده است. این خودرو که برنده مسابقه مایل میگلیا شده، موفق شده طی یک مسافت ۱۶۰۰ کیلومتری، به طور میانگین سرعتی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

سه اتومبیل بسیار کمیاب

بهشت ویلّا دِسْته

سه اتومبیل بسیار کمیاب در یک قاب بارانی. پنهارد آبی رنگ CD مدل ۱۹۶۴ از نوع LM64 در کنار فراری نقره‌ای رنگ و یک اتومبیل کمیاب به نام ویوانت ۷۷.

سئات ناردی ۷۵۰

بهشت ویلّا دِسْته

سئات ناردی ۷۵۰ با رنگ آبی و سفید که جلو خودرو عجیب ژیرو X که مدل ۱۹۶۷ است جا خوش کرده است. خودرو فضایی و سفید رنگ این تصویر هم یک فراری کمیاب به نام ۵۱۲ اس مودلو است که در سال ۱۹۷۰ به نمایش درآمده است. خودرو خشن و نقره‌ای رنگ گوشه هم که با سه چراغ مستطیل شکل و یک پوزه کوتاه مشخص است، همان لامبورگینی مارزال استودیو برتونه است.

آلفارومئو  ۸C/ 2900B

بهشت ویلّا دِسْته

خودرو افسانه‌ای آلفارومئو  ۸C/ 2900B که با رنگ مشکی، بدنه سیال و فرمی مدرن در سال ۱۹۳۷ از کارخانه آلفا رومئو در لمباردی میلان بیرون آمده و بعد از قریب ۸۲ سال زندگی، هنوز هم مثل روز اول می‌درخشد. این کوپه اسپرت و جذاب که برخی بهای آن را تا ۵ میلیون دلار هم تخمین می‌زنند، یادآور روزهای اوج آلفا رومئو است.

رودستر اوسکا MT4

بهشت ویلّا دِسْته

دو مرد جوان و احتمالا آسیایی در حال گرفتن عکس یادگاری با رودستر سبک و کوچک اوسکا MT4 از نوع ۱۴۵۰ هستند. این خودرو که توسط مازراتی در سال ۱۹۴۷ ساخته شده است، از یک موتور کوچک ۴سیلندر و ۱۱۰ اسبی سود می‌برد.

و مهمترین اتفاق امسال …

بهشت ویلّا دِسْته

گارمیش از مهمترین اتفاقات رویداد امسال بود. این خودرو مفهومی پس‌ از‌ گذشت پنجاه سال، با درایت مدیر بخش طراحی ب.ام.و و با همکاری مارچلو گاندینی یکی از بزرگان دنیای طراحی خودرو بازسازی شده و در چند روز گذشته، سرخط اخبار رسانه‌های خودرویی بوده است.

 

*مسکویچ ۴۰۸ دکتر شریعتی ؛ گاه لج می کند و هر وقت بخواهد بوق می زند

*تاریخچه ورود کامیون های روس به ایران




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط