افزایش ۲۰ درصدی قیمت موتورسیکلت / گران ترین و ارزان ترین موتورها در ایران

از دست ندهید

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه با اشاره به افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی قیمت موتورسیکلت ، از آغاز تولید دوچرخه در ایران خبر می دهد.

بیت ران – بهنام زهره وند: محمدخادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در مورد واردات دوچرخه و موتور سیکلت می گوید: در حال حاضر به دلیل این که فصل دوچرخه و دوچرخه سواری است، بازار این حوزه خوب است و رونق دارد.

 

وی درباره قیمت موتورسیکلت اعلام می کند که در کل قیمت موتورسیکلت حدودا ۲۰ الی ۲۵ درصد نسبت به ۸ ماه تا ۱ سال گذشته افزایش داشته است.

تولید دوچرخه در ایران آغاز شده است

 

منصوری خبر از راه اندازی کارخانه هایی برای تولید دوچرخه در کشور می دهد و می گوید: توسط برخی تجار که مایل به سرمایه گذاری در این بخش بوده اند، تولید دوچرخه آغاز شده است و مراحل ابتدایی آن طی شده و در حال حاضر مشکلی در بازار دوچرخه از نظر عرضه وجود ندارد. این تولیدی ها در شهرهایی چون تهران، شیراز، شهرک صنعتی قم، اصفهان و … شروع به فعالیت کرده اند.

رکود بازار موتورسیکلت

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در مورد وضعیت بازار موتور سیکلت می گوید: آنقدر که نوسان در بازار بوده است، وضعیت به صورتی نیست که خرید موتورسیکلت بالا باشد، موتورسیکلت در مغازه ها وجود دارد، اما خریدی از سوی مشتری ها انجام نمی شود. برای مثال در سال های گذشته مردم موتورسیکلت های خود را تبدیل به احسن می کردند، در حال حاضر و با شرایط کنونی اقتصادی، مردم ترجیح می دهند که موتورهای خود را تعمیر و دوباره استفاده کنند.

ورود دلالان به بازار موتور سیکلت

وی در مورد حجم خرید و فروش و معاملات حوزه موتور سیکلت می گوید: خرید و فروش ها کاهش داشته و متاسفانه عده ای که سر رشته ای در این حوزه ندارند، با ورود به این بازار، به دلیل این که پول خود را به کالای سرمایه ای تبدیل کنند تا ارزش پول شان از بین نرود، برای مثال موتور خریداری کرده اند و در منزل نگهداری می کنند و به فروش اقدام نمی کنند و این خود عاملی ضربه زننده به این حوزه است.

۱۰ درصد کاهش واردات دوچرخه

منصوری در رابطه با تعداد دوچرخه های وارداتی اظهار می کند: اطلاع دقیقی از تعداد واردات ندارد، اما حدودا ۹۰۰ هزار تا ۱ میلیون عدد دوچرخه وارد شده است و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش واردات داشته ایم.

 

* آمار آلایندگی در مورد موتورسیکلت کارشناسانه نیست/ راه های رونق تولید

*وضعیت بازار و قیمت موتورسیکلت خوب نیست/سیر صعودی نرخ ها را کنترل کنید

*بازار موتورسیکلت و ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در آن

 

تولید قطعات بیشتر از واردات است

قیمت لوازم یدکی از نظر رئیس اتحادیه خوب است و نسبت به دیگر اجناس، آنچنان که افزایش قیمت وجود داشته معقول تر است و گران نشده است. وی ادامه می دهد که واردات کمی در زمینه قطعات دوچرخه داریم و بیشتر بحث روی تولید قطعات است و در این بخش بهتر عمل شده است.

کیفیت دوچرخه استاندارد خاصی ندارد

منصوری در رابطه با این سوال خبرنگار بیت ران که چه استانداردهایی را برای واردات موتورسیکلت و دوچرخه، برای واردکنندگان در نظر گرفته می شود، می گوید: واردات دوچرخه و قطعات مربوط به آن که بیشتر از کشور چین صورت می گیرد، بحث خودِ کیفیتی است که واردکنندگان می آورند و بالطبع هر چه کیفیت کالای آنها بالاتر باشد، بهتر فروش خواهند داشت.

وی می افزاید: بنابراین استاندارد به خصوصی در بخش دوچرخه وجود ندارد و مدتی است که تجار دوچرخه های با کیفیت وارد می کنند. اما در مورد موتورسیکلت یک سری استانداردهایی را در نظر گرفته اند که انجمن موتورسیکلت در جریان آن هستند و باید آن استانداردها را پاس کنند تا بتوانند موتوری را تولید یا وارد کنند.

رفع آلایندگی با موتورهای انژکتوری

وی درباره وضعیت آلایندگی موتورسیکلت ها اشاره به بهتر شدن وضعیت دارد و می گوید: وضعیت تغییر خیلی خوبی داشته است. براساس استانداردهایی که تولید کنندگان پاس کرده اند و بر اساس اظهار نظر خود تولید کنندگان، این وضعیت بهتر شده و یکی از دلایل آن منسوخ شدن موتورسیکلت های کاربراتوری است که دیگر پلاک نمی شوند و موتورهای انژکتوری تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند و موتورهای برقی که امیدواریم بتوانند جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کنند.

چالش همیشگی موتور سنگین سوارها

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در مورد وضعیت موتورهای سنگین و درباره آزاد سازی استفاده از این موتورها می گوید: استفاده مردم از موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی ممنوع است و این قبیل موتورسیکلت ها حتی پلاک هم نمی شوند، مگر این که فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی، خود اقدام به واردات چنین موتورسیکلت هایی بکند که برخی افراد بتوانند زیر نظر خود فدراسیون از این موتور سیکلت ها استفاده کنند، در غیر این صورت در حال حاضر کسی حق تردد در معابر شهری با این نوع موتورسیکلت ها را ندارد.

ترین های بازار موتور سیکلت

ارزان ترین موتور سیکلت موجود در بازار: هوندا ۱۲۵ سی سی که در حدود قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله می شود.
گران ترین موتور سیکلت موجود در بازار: برخی از موتور‌سیکلت های سنگین که تا ۲۵۰ میلیون تومان هم قیمت دارند.

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط