هیوندای کنا برقی چه مشکلاتی دارد ؟

از دست ندهید

هیوندای کنای الکتریکی یکی از جدیدترین محصولات در بازار خودروهای برقی است؛ ولی برخی نکات منفی آن باعث نارضایتی مالکان شده است.

بیت ران – هیوندای کنای الکتریکی خودرویی مناسب و کم‌عیب است. این کراس‌اور جمع‌و‌جور به‌تازگی به بازار آمریکای‌شمالی راه یافته و فروش موفقی هم تجربه کرده است؛ ولی با گذشت مدتی، برخی از رانندگان نتیجه‌ی تجربیات خود با هیوندای کنای الکتریکی را با دیگران در میان گذاشته‌اند.

همان‌طورکه می‌‌توان انتظار داشت، هیوندای کنا نکات مثبت زیادی دارد؛ اما آنچه خیلی‌ها به آن توجه می‌کنند، ضعف‌های این خودرو است؛ چون دانستن چنینی مواردی می‌توان بر تصمیم دیگران برای خرید این خودرو تأثیر بگذارد. درادامه، به پنج ضعف اصلی هیوندای کنای الکتریکی از دیدگاه خریداران این خودرو اشاره می‌کنیم.

این نکته را نیز یادآور می‌شویم که میزان رضایت کلی از این خودرو بسیار زیاد و ایراد‌های بسیار کمی به آن وارد شده است. با اینکه هیچ خودرویی کاملا بی‌ایراد نیست، درباره‌ی هیوندای کنا جالب است که هیچ‌یک از ایراد‌های خریداران اساسی نیستند و نمی‌توان با استناد به آن‌ها، از خرید این خودرو صرف‌نظر کرد، برای مثال، هیچ‌کس از سیستم شارژر سریع این خودرو شکایتی نکرد.

Hyundai kona

اولین و اصلی‌ترین شکایت خریداران کنای الکتریکی مربوط‌به سیستم رهیاب ماهواره‌ای این خودرو است. رفع عیب از این سیستم برای هیوندای کار بسیار آسانی است؛ چراکه مشکل اصلی این سیستم به نقشه‌ی آن برمی‌گردد. خریداران خواهان به‌روزرسانی نقشه‌ها در این خودرو هستند و دوست دارند  ایستگاه‌های شارژ سریع جدید نیز به این نقشه اضافه شوند.

Hyundai kona

مشکل بعدی مربوط‌به لاستیک‌های نکسان این خودرو است. برخی از خریداران هیوندای کنا لاستیک‌های استاندارد خودرو خود را با لاستیک‌های Nokian WRG4 تعویض و گزارش کرده‌اند این لاستیک‌ها صدا و مصرف سوخت کمتر و چسبندگی بهتری از لاستیک‌های نکسان دارند. برخی دیگر از خریداران نیز لاستیک‌های زمستانی میشلن را با لاستیک استاندارد نکسان جایگزین کرده‌ و گفته‌اند لاستیک زمستانی در‌مقایسه‌با لاستیک‌های استاندارد صدای کمتری دارند و نرم‌تر هستند.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

شکایت دیگر خریداران مربوط‌به سیستم اطلاعات و سرگرمی است؛ زیرا هربار که خودرو را روشن می‌کنید، این سیستم صدای نه‌چندان جالب و حتی آزاردهنده از خود تولید می‌کند. بعضی از خریداران برای رفع این مشکل پیشنهاد داده‌اند این صدا با پیام خوشامدگویی جایگزین شود.

شکایت چهارم مربوط‌به چیدمان کلیدها در داخل کابین است؛ به‌گونه‌ای که در سمت چپ فرمان هیوندای کنا تعدادی کلید وجود دارد که به سیستم‌های کنترل کشش، HUD و… متصل هستند. این کلیدها به‌صورتی جای‌گذاری شده‌اند که کارکردن با آن‌ها خیلی ساده نیست و به‌خوبی دیده نمی‌شوند. بعضی دیگر از خریداران هم از کلیدهای دوروبر دسته‌دنده ابراز نارضایتی کرده‌اند.

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

درنهایت، به ایرادی می‌رسیم که بیشتر در مسافت‌های طولانی خود را نشان می‌دهد. خریداران هیوندای کنای الکتریکی عنوان کرده‌اند استراحتگاه پا که در سمت چپ پدال ترمز این خودرو قرار دارد، خیلی کم‌عرض است و در مسافت‌های طولانی، قراردادن پا روی آن باعث ناراحتی راننده می‌شود.

همان‌طورکه مشخص است، ایراد‌های هیوندای کنای الکتریکی بسیار ناچیز هستند. درمقابل، خریداران از مواردی مانند شعاع حرکتی درخورتوجه (حدود ۴۰۰ کیلومتر) و طراحی جذاب و اسپرت و سیستم نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) این خودرو ابراز رضایت کرده‌اند.

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط