ایمنی پراید از کجا به کجا رسید؟

از دست ندهید

مهرداد بذرپاش مدیر عامل پیشین سایپا معتقد است که پراید قبل از پروژه ایکس ۱۰۰ بسیار نا امن تر از امروز بوده است. اما ایمنی پراید ازکجا به کجا رسید؟

بیت ران – مهرداد بذرپاش مدیر عامل پیشین سایپا در گفتگو با بیت ران با بیان اینکه  که چگونه ایمنی پراید در پروژه ایکس ۱۰۰ افزایش یافته است توضیح می دهد: « پیش از پروژه ایکس ۱۰۰ پراید چه در آزمون تصادف از کنار و چه در آزمون تصادف از جلو رد می شد . نا امنی در بخش کنار بیشتر هم بود و با تصادف منجر به مرگ سرنشینان می شد. اما بعد از پروژه ایکس ۱۰۰ و خرج ۶۰ میلیارد تومانی پراید توانست تست تصادف را در پرتغال پاس کند.»

پراید با ۱۵ درصد، بیشترین سهم از کشته های جاده ای در ایران را از آن خود کرده است.

و همچنان روی خط تولید است.

براساس یکی از گزارش های پزشکی قانونی، سهم پراید از کشته های جاده ای ایران حدود پانزده درصد است.

پراید سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می برد.

شرکت سایپا فیلمی را از تست تصادف پراید با پلت فرم ایکس ۱۰۰ منتشر کرده است.

یکی از کارشناسان این شرکت هم  ادعا کرده که این خودرو ایمن تر شده است.

این در حالی است که پیش بینی می شود این خودرو طی ۲۰ سال بیش از ۴۰ هزار نفر را به کام مرگ برده است.

فیلم تست تصادف پراید را می توانید در سایت بیت ران ببینید.

مصاحبه با مهرداد بذرپاش را در لینک زیر تماشا کنید.

فیلم در یوتیوب

فیلم در آپارات

 

 

 




1 دیدگاه

  1. البته با وجود تمام ایرادات ایمنی باید این را هم در نظر گرفت که تعداد پراید نسبت به سایر خودروها نیز بسیار بیشتر از باقی خود وهاست والا اگر این تعداد فرضا تعلق به تیبا بود فرقی نمی کرد. فقط نام خودرو در آمار حابحا می شد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط