توسعه فناوری پیل سوختی هیدروژنی در اولویت های اصلی آئودی

از دست ندهید

در پی نگرانی‌ها از کمبود موادمعدنی برای تولید باتری خودرو برقی، آئودی قصد دارد توسعه فناوری پیل سوختی را گسترش دهد.

بیت ران – آئودی به‌دنبال تولید بیشتر خودروهای الکتریکی است و با سرعت زیادی به‌سمت عرضه‌ی کراس‌اور برقی ای-ترون حرکت می‌کند و پس از آن برنامه‌هایی برای عرضه‌ی ای-ترون اسپرت‌بک و ای-ترون جی‌تی خواهد داشت. باوجوداین، تلاش‌های آئودی فقط به این حیطه معطوف نیست و قصد دارد توسعه‌ی فناوری پیل سوختی هیدروژن را نیز گسترش دهد. برام شوت، رئیس هیئت‌مدیره‌ی آئودی در سخنرانی عمومی خود این تصمیم را اعلام کرد.

دلیل این حرکت آئودی، نگرانی‌ها درباره‌ی دستیابی به منابع طبیعی برای تولید باتری خودرو الکتریکی و تردید درباره‌ی توانایی خودروهای الکتریکی برای فراهم‌کردن انتظارات روزافزون مشتریان است. درنتیجه، خودروساز آلمانی برنامه اچ-ترون (h-tron) خود را دوباره راه‌اندازی می‌کند تا حرکت برنامه‌ریزی‌شده برای ایجاد مرکز تخصصی فناوری پیل سوختی هیدروژنی در گروه فولکس‌واگن ایجاد شود.

توسعه فناوری پیل سوختی

برام شوت دراین‌باره گفت: واقعا می‌خواهیم سرعت فناوری هیدروژنی را افزایش دهیم. قصد داریم اولویت بیشتر، اعتماد راسخ‌تر، سرمایه و نیروی کار بیشتری به پیل‌های سوختی هیدروژنی اختصاص دهیم. نسل ششم از نمونه اولیه‌ی پیل سوختی هیدروژن تا اواخر امسال رونمایی خواهد شد.

 

*یاس ، خودروی الکتریکی شهری رونمایی می شود

 

همچنین، نسخه‌ی آزمایشی تولید محدود خودروی الکتریکی پیل سوختی (FCEV) آئودی تا سال ۲۰۲۱ ساخته می‌شود و به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی اجاره‌ی خودرو به مشتریان ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود این مدل در خطِ‌تولید اختصاصی در کارخانه‌ی Neckarsulm آلمان تولید شود؛ کارخانه‌ای که هم‌اکنون مدل‌های آئودی A6 و A7 و A8 در آن تولید می‌شوند.

توسعه فناوری پیل سوختی

هنوز تصمیمی درباره‌ی برنامه‌ی زمان‌بندی به‌منظور تولید انبوه خودروهای الکتریکی پیل سوختی آئودی گرفته نشده؛ اما شوت اعتقاد دارد این اتفاق می‌تواند در نیمه‌ی دوم دهه آینده میلادی رخ دهد. فناوری جدید پیل سوختی طی توافقنامه صدور مجوز متقابل با هیوندای توسعه خواهد یافت و از این فناوری در ساخت شاسی‌بلند هیوندای نکسو (Nexo) نیز استفاده می‌شود. دو خودروساز سال گذشته اعلام کردند تلاش خود را روی توسعه خودرو الکتریکی پیل سوختی متمرکز می‌کنند.

توسعه فناوری پیل سوختی

 

*پیل سوختی چگونه الکتریسیته تولید می کند؟

 

آئودی در سال ۲۰۱۶، خودرو مفهومی پیل سوختی h-tron را رونمایی کرد که شعاع حرکتی آن به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسید. مهم‌ترین ویژگی‌ این خودرو زمان سوخت‌گیری چهاردقیقه‌ای بود. تصمیم آئودی برای پیشبرد و توسعه‌ی پیل سوختی هیدروژنی در راستای سرمایه‌گذاری حدود ۱۵ میلیارد دلاری است. آئودی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، حدود ۱۲ خودرو کاملا الکتریکی مجهز به باتری تولید کند.

توسعه فناوری پیل سوختی

برام شوت از ابتدای سال جاری میلادی، جانشین روپرت اشتدلرشد که این سِمَت را از سال ۲۰۰۴ برعهده داشت. شوت کمبود مواداولیه و تردید درباره‌ی عرضه‌ی انبوه باتری برای مدل‌های برقی را دو نگرانی اصلی خودروسازان نام برد. او گفت: اگر این نگرانی ادامه داشته باشد، باید تلاش کنیم مؤثرترین و کارآمدترین راه را برای تولید خودرو برقی پیدا کنیم. یکی از روش‌های جایگزین، پیل سوختی هیدروژنی است.

توسعه فناوری پیل سوختی

برنامه‌های آئودی برای توسعه‌ی فناوری پیل سوختی هیدروژنی بیشتر روی تلاش برای افزایش شعاع حرکتی و کاهش نیاز به شارژ در طول سفرهای طولانی و هوای سرد متمرکز خواهد شد. در راستای برنامه قبلی، سیستم پیل سوختی هیدروژنی نسل ششم آئودی از نوعی باتری بهره می‌برد که ازطریق شارژر مخصوص سیستم‌های هیبریدی شارژ می‌شود.

بسته به مدل خودرو، ظرفیت باتری بین ۳۵ تا ۴۰ کیلووات‌ساعت خواهد بود که به‌طور درخورتوجهی کمتر از خودرو تمام‌الکتریکی آئودی ای-ترون (Audi E-tron) با ۹۵ کیلووات ساعت است. ظرفیت باتری باعث دستیابی به شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ می‌شود.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط