کاهش ارزش خودرو با سیگار کشیدن

از دست ندهید

بسیاری از نمایندگی‌های خودرو تمایلی به فروش اتومبیل افراد سیگاری ندارند.

بیت ران – سیگار کشیدن در خودرو  در کشوری مانند انگلیس- به راحتی می‌تواند ارزش فروش مجدد آن را تا ۲۰۰۰ پوند کاهش دهد.

فرناندو گارسیا مدیر موسسه “مصرف‌کنندگان HPI‌” در این خصوص گفت: سیگار کشیدن در خودرو می‌تواند باعث آسیب فیزیکی به فضای درونی خودرو شود که مهم‌ترین آن باقی ماندن بوی دود در فضای درونی خودرو است.

موسسه تحلیلی HPI در این تحقیق اعلام کرد: رانندگان معمولا توجهی به بوی ماندگار سیگار در فضای خودرو نداشته و به اشتباه بر این باورند که خوشبو کننده‌های هوا این مشکل را رفع می‌کنند.

وی افزود: سیگار کشیدن نه تنها برای سلامت افراد مضر است، بلکه برای اقتصاد خودروهای نیز ضررآفرین محسوب می‌شود. اولین کاری که نمایندگان فروش خودرو پس از مواجهه با خودروی افراد سیگاری در انگلیس انجام می‌دهند، پیشنهاد یک قیمت پائین‌تر است. نمایندگی‌های خودرو، فروش خودروهای افراد سیگاری را سخت و هزینه‌بر می‌خوانند. آنها بزرگترین آسیب را بوی باقی مانده از سیگار در فضای داخلی عنوان کرده و حذف آن را سخت و گران می‌دانند.

بوی سیگار در تار و پود پارچه، مواد داشبورد و سیستم کنترل هوا نفوذ کرده و پاک کردن آن نیازمند متخصصان حرفه‌ای و ابزارآلات ویژه است.

بسیاری از آلودگی‌های ناشی از سوخت تنباکوی سیگار، به سطوح فضای داخلی چسبیده و اثرات خود را تا روزها و هفته‌های بعد از سیگار کشیدن حفظ می‌کنند. باز کردن پنجره برای از بین بردن اثر و بوی این مواد نیز راه حل کاربردی و مفیدی به شمار نمی‌آید.

این شرکت اعلام کرد: تمیز کردن خودرو یک فرد سیگاری حدود ۱۵۰ پوند هزینه دارد و هیچ تضمینی برای تمیزی کامل آن وجود ندارد.

از طرفی نمایندگان خرید و فروش خودرو باید مطمئن شوند که اثرات سوختگی، لک یا سوراخ شدگی ناشی از سیگار در فضای داخلی وجود ندارد.

برخی از نمایندگی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که حاضر به خرید خودرو از افراد سیگاری نیستند، چرا که فرآیند پاک کردن آنها به صرف زمان و هزینه نمی‌ارزد.

منبع :عصر ایران




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط