چرا لاستیک خودرو گران شد؟ اختلاف ۲ برابری قیمت تایر از کارخانه تا بازار

از دست ندهید

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در خصوص دلایل افزایش قیمت تایر پراید در بازار افزود: هر کالایی که تقاضایش زیاد و عرضه اش محدود باشد، به طور حتم شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

 بیت ران داوود سعادتی نژاد با اشاره به اینکه در طول یک ماه اخیر عرضه لاستیک از سوی کارخانجات به بازار کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: همین توزیع نامناسب کالا عاملی شده تا ما شاهد افزایش قیمت انواع تایرهای سواری در سطح بازار باشیم.

وی با اعلام اینکه اگر توزیع همچنان کند و کم باشد  فروش تایرهای قاچاق در بازار رونق پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر قیمت تایر پراید در کارخانه ۲۸۴ هزار تومان است اما در بازار با قیمت ۵۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. قیمت تایر سمند نیز در کارخانه ۳۷۵ هزار تومان است اما در بازار با قیمت ۵۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در خصوص دلایل افزایش قیمت تایر پراید در بازار به تسنیم گفت : هر کالایی که تقاضایش زیاد و عرضه اش محدود باشد، به طور حتم شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

سعادتی نژاد در مورد قیمت تایرهای خودرهای وارداتی نیز گفت: قیمت تایرهای وارداتی متفاوت است اما از ۶۵۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط