پرطرفدارترین سگمنت خودرویی کدام است؟/آمار فروش خودروسازان در سال ۲۰۱۸

از دست ندهید

خودروسازان مختلفی در دنیا هستند که به رقابت کسترده‌ای در خصوص میزان فروش با یکدیگر می‌پردازند. در این میان تمرکز روی برخی از سگمنت‌ها بیشتر است چرا که طرفداران بیشتری نیز دارند. اما پرطرفدارتین سگمنت خودرویی کدام است؟ شاسی بلند یا سدان؟

بیت ران – خودروسازان مختلف سال ۲۰۱۸ در سراسر دنیا مجموعا ۸۶ میلیون دستگاه خودرور تولید کردند که در ۵۴ بازار فروش عرضه شد. لازم به ذکر است که سگمنت شاسی‌‌بلندها بیشترین طرفدار را دارد و فروش خودروهای الکتریکی نیز تا ۷۵ درصد رشد داشته است. خودروسازی‌های فولکس‌واگن، تویوتا و رنو-نیسان از جمله بزرگترین خودروسازان در سال ۲۰۱۸ بودند.

تویوتا در بین این خودروسازان بیشترین فروش را به طور کلی داشته و فورد سری F نیز بیشترین فروش را داشته است. تویوتا کرولا نیز پرطرفدارترین خودروی با ۴ سرنشین است. شاسی‌بلندها در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارند و نزدیک به ۳۶ درصد از بازار خودرو در سال ۲۰۱۸ را تشکیل دادند.

 

رکوردشکنی‌های جالب

یکی از آمارهای جالب در مورد کشورهای سازنده خودرو این است که کشور هند در سال ۲۰۱۸ توانسته جزء بزرگترین تولیدکنندگان در جایگاه چهارم قرار بگیرد. رشد کشور هند به شدت بالا است و انتظار می‌رود این کشور در سال ۲۰۲۱ به جایگاه سوم دست پیدا کند که یک آمار عجیب و جالب خواهد بود. یکی دیگر از اتفاقات جالب این است که روسیه توانسته کره‌جنوبی را ازلحاظ آمار تولید خودرو شکست دهد. چین همچنان بیشترین آمار تولید را دارد و با تولید ۲۸ میلیون دستگاه خودرو در جایگاه نخست قرار دارد. به طور کلی در اروپا و آمریکا نیز به ترتیب ۱۷.۷ و ۱۷.۳ میلیون دستگاه خودرو به تولید رسید.

رشد شدید الکتریکی‌ها

 

خودروهای الکتریکی رشد شدیدی ازلحاظ فروش داشته‌اند و همان‌طور که ذکر شد فروش این خودروها در سال ۲۰۱۸ تا ۷۴ درصد افزایش‌یافته ضمن این‌که ۱.۶ میلیون از این خودروها به فروش رسیده است. رشد خودروهای الکتریکی ازلحاظ فروش نسبت به سایر خودروها شگفت‌انگیز بوده و کشور چین نیز در این زمینه فروش گسترده‌ای داشته است. لازم به ذکر است که تسلا مدل ۳ بهترین فروش را در بین خودروهای الکتریکی داشت و پس‌ازآن مدل‌های EC و LEAF در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

منبع: گسترش نیوز




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط