هواوی ورود شبکه ۵G به صنعت خودروسازی را آغاز کرد

از دست ندهید

شرکت هواوی که پیشتر اعلام کرده بود اینترنت ۵G را به صنعت خودروسازی خواهد آورد، حالا از نخستین ماژول شبکه ۵G مخصوص خودروهای خودران و هوشمند در جهان رونمایی کرده است.

بیت ران – این شرکت چینی که بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین غول‌های تکنولوژی در زمینه برقراری زیرساخت‌های مخابراتی برای اینترنت ۵G در جهان به شمار می‌رود، قبلاً در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرده بود که قصد دارد تبدیل به بزرگترین تأمین کننده قطعات مرتبط با خودروهای هوشمند و خودران شود و بدین منظور می‌خواهد نخستین سخت افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت در صنعت خودرو را روانه بازارهای جهانی کند.

به نظر می‌رسد شرکت هوآوی که در طول یک سال اخیر تحت فشارهای متعددی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای هم‌پیمانش قرار گرفته و به اتهامات مختلفی همچون احتمال جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران و همچنین همکاری با دولت چین محکوم شده و بدین ترتیب بسیاری از قراردادهای کشورهای مختلف با این شرکت لغو یا به طور موقت متوقف شده است، نتوانست جلوی موفقیت و جاه‌طلبی این شرکت را بگیرد و مانع ورود آن به صنعت خودروسازی و توسعه شبکه ۵G در جهان شود.

هواوی با هدف سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی مدعی شده است که نخستین سخت افزار ارتباطی ۵G در جهان را برای به‌کارگیری در خودروهای خودران ارائه کرده است این در حالی است که هفته گذشته بود این شرکت ماژول دیگری را رونمایی کرد که بر اساس تراشه Balong ۵۰۰۰ تولید شده که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده بود.

سخنگوی هواوی در این خصوص خاطرنشان کرد معرفی این ماژول جدید می‌تواند تحولات عظیمی را در صنعت تولید خودروهای خودران و هوشمند ایجاد کند.

یک کراس اوور مبتنی بر اینترنت اشیا

این غول تکنولوژی در سال‌های اخیر به شدت روی توسعه فناوری‌های نوین از جمله توسعه شبکه اینترنت ۵G و همچنین خودروهای خودران و هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است؛ همانطور که در سال گذشته میلادی در یک کراس اوور مبتنی بر اینترنت اشیا را معرفی کرد که در راستای خودرو، خانه و شهرهای هوشمند تولید و رونمایی شد که به کاربران و مشتریان امکان برقراری ارتباط یکپارچه بین خودرو و خانه هوشمند با فضای ابری را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا بر اساس گزارش وب سایت RCR Wireless News ، این طور که به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری به فکر ورود به صنعت خودروسازی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند و خودران را نشان داده‌اند که در این میان شرکت چینی هوآوی یکی از پیشگام‌ترین آنها به شمار می‌آید. از دیگر شرکت‌های فعال و علاقه‌مند به این حوزه می‌توان به کمپانی انویدیا که در حوزه تولید پردازش گرافیکی رایانه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته، اشاره کرد و در این خصوص تراشه‌های مخصوصی برای سیستم اتوپایلوت خودروهای برقی تسلا تولید کرده است.

طبق این تکنولوژی، هواوی نخستین ماژول ۵G خودرو را با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت به بازار عرضه می‌کند که این ماژول می‌تواند به عنوان یک دستاورد بسیار مهم و با ارزش در صنعت حمل و نقل و خودروسازی در آینده به شمار رود و تجاری‌سازی فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را برای هواوی و سایر شرکت‌های مخابراتی فعال در این حوزه تسهیل خواهد کرد.

هواوی در سال‌های اخیر با شرکت‌های خودروسازی چینی همچون دانگ‌فنگ (Dongfeng)، چنگان (Changan) وفاو (FAW) به منظور توسعه خودروهای هوشمند همکاری‌های متعددی داشته است.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط