رینگ های اسپرت ۳ برابر گران تر شده اند/قیمت ها دست چند تاجر است

از دست ندهید

فروشندگان رینگ و لاستیک، از افزایش ۳ برابری قیمت رینگ های اسپرت خبر می دهند.

بیت ران – بهنام زهره وند: برای خبر گرفتن از قیمت رینگ های اسپرت به چهار راه سرچشمه و خیابان امیرکبیر باید رفت. منطقه ای که بورس این لوازم است و این روزها حال خوبی ندارد. دیگر جوانان برای بَزَک کردن خودروهایشان زیاد به این محل سر نمی زنند و اگر می روند فقط قیمت می کنند و حسرت می خورند.

نبود اتحادیه تخصصی برای اسپرت فروشان

یکی از فروشندگان رینگ اسپرت به خبرنگار بیت ران می گوید: اتحادیه ای مختص اسپرت فروشان وجود ندارد و زیر نظر اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن و پنچرگیران فعالیت می کنیم، که این اتحادیه روی بخش رینگ و لاستیک فروشان اسپرت هیچ گونه توجه و تمرکزی ندارد.

قیمت ها دست چند تاجر است

وی در مورد قیمت ها این گونه ادامه می دهد: قیمت ها را وارد کننده ها تعیین می کنند. امروز یک قیمت، فردا قیمتی دیگر، که این مربوط به دیزاین و شکل و طرح رینگ است. برای مثال یک رینگ مشتری و طالب بیشتری پیدا می کند، همین امر باعث می شود که وارد کننده قیمت آن رینگ را افزایش دهد و خیلی گران تر از قیمت واقعی عرضه کند. در صورتیکه همان رینگ با یک رینگ دیگر از نظر آلیاژی و متریال هیچ فرقی ندارد، ولی چون اتحادیه و مسئول خاصی نداریم، کسی پیگیر این افزایش های دلخواه سودجویان نیست. به این شکل قدرت خرید مردم هم پایین می آید.

بی ثباتی قیمت ها اصلی ترین مشکل

وی در مورد مشکلات این حوزه می گوید: مشکل اصلی ما همین بی ثباتی قیمت هاست. برای مثال یک رینگ را امروز ۲ میلیون تومان می خریم، هفته بعد با قیمت ۲ میلیون و دویست هزار تومان می فروشیم، دوباره که برای خرید اقدام می کنیم باید ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه کنیم، دلیل این وضع را نبود مدیریت صحیح یا بهتر بگویم نبود مدیریت می دانیم که به اتاق بازرگانی مربوط می شود.

وی ادامه می دهد: هر روز دلار گران می شود، یک روز وارد کننده بازی در می آورد، یک روز می‌گویند وزیر واردات رینگ اسپرت را ممنوع کرده است، با این روال تا ۶ ماه یا یک سال آینده دیگر رینگ اسپرت پیدا نمی شود و ما هم باید لاستیک فروش شویم.

 

پر فروش ترین رینگ اسپرت:

رینگ سایز ۱۶ OZ : از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان
قیمت سال گذشته همین رینگ: ۹۰۰ هزار تومان

*این رینگ تولید ۴ کارخانه مختلف است.

 

*بازار بی ثبات قطعات خودرو ؛ خرید و فروش به شدت افت کرده است

*روکش صندلی و کفی خودرو ۵۰ درصد گران شد + جزئیات

*قیمت قطعات خودرو هم گران شد + جدول قیمت روز 

*چراغ جلوی خودرو ۴۰ درصد گران تر شد + جدول قیمت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط