جذاب ترین رخدادهای جهان موتورسیکلت

از دست ندهید

در این گزارش نگاهی به ۱۰ رویداد هیجان‌انگیز صنعت موتورسیکلت در سال ۲۰۱۹ انداخته شده است .

بیت ران -۲۰۱۹ را می‌توان سالی درخشان برای موتورسیکلت‌های جدید دانست. هر روز شاهد استفاده بیشتر از موتورسیکلت در تمام نقاط جهان هستیم و ظهور فناوری نیز در این بخش روزبه‌روز افزایش می‌یابد. البته همیشه در مسیر، پیروزی‌ها و شکست‌هایی وجود دارد؛ هیجان پیروزی و رنج شکست همواره  جذاب است و دنیای موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال نزدیک شدن به نیمه سال ۲۰۱۹ هستیم و به همین مناسبت نگاهی به هیجان‌انگیزترین رخدادهای صنعت موتورسیکلت می‌اندازیم.

۱۰. بازگشت کاوازاکی W800

motorcycle / موتورسیکلت

کاوازاکی W800 موتورسیکلتی است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به تولید رسید و پس از مدتی توقف، بار دیگر در سال ۲۰۱۹ وارد مرحله ساخت شد. W800 از سری محبوب W کاوازاکی محسوب می‌شود که ۳ مدل از آن بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۵ در بازار موجود بود. کاوازاکی W800 دارای پیشرانه حجم ۷۹۹ سی‌سی است که ۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. باتوجه‌به قیمت نسبتاً ارزان، می‌توان بازگشت این موتورسیکلت را به خط تولید کاوازاکی، اقدامی بزرگ برای کسب سهم بیشتر در بازار قلمداد کرد.

 

۹. بازگشت رویال انفیلد

Royal Enfield / رویال انفیلد موتورسیکلت

رویال انفیلد هنوز هم در میدان رقابت باقی مانده است؛ سال گذشته این شرکت از موتورسیکلت Himalayan رونمایی کرد که ازجمله مدل‌های تأثیرگذار بازار محسوب می‌شود. اما موتورسیکلت‌های جدید سری ۶۵۰ رویال انفیلد با نام کنتیننتال GT و اینترسپتور واقعاً تحسین هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزند. سری ۶۵۰ رویال انفیلد از پیشرانه ۶۴۸ سی‌سی تک‌ میل‌سوپاپ‌رو (SOHC) همراه‌با شاسی ساخته‌شده توسط هریس پرفورمنس بهره می‌برد. هر دو نسخه این موتورسیکلت از رنگ‌های جذاب با خطوط بدنه زیبا استفاده می‌کنند و قیمتی حدود ۶۰۰۰ دلار برای آن‌ها تعیین شده است. به نظر می‌رسد که این محصولات بتوانند خیلی خوب از عهده نیازهای علاقه‌مندان دنیای موتورسیکلت‌های کلاسیک بربیایند.

۸. موتورسیکلت‌ها به آزادی بیشتری دست می‌یابند

خودرو

امکان حرکت دو موتورسیکلت درکنار هم بین خطوط، طی دو سال اخیر به قوانین کالیفرنیا اضافه شده است. ایالت یوتا هم قانون نصف و نیمه را امضا کرد تا بتواند حق اشتراک‌گذاری محدود خط حرکت را اجرایی کند که به‌هرحال بهتر از هیچ است. هم‌اکنون ایالت اورگن هم قصد دارد قانونی را تصویب کند که به موتورسواران اجازه می‌دهد بین خودروها حرکت کنند.

۷. افرادی که مارک مارکز را در موتوجی‌پی شکست دادند

Marc Marquez MotoGP / مارک مارکز موتوجی پی

مارک مارکز، قهرمان اسپانیایی مسابقات موتورسواری، یکی از موفق‌ترین افراد در این رشته محسوب می‌شود. مارک مارکز، سابقه هفت بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد که پنج‌بار آن را در موتوجی‌پی کسب کرده است. مارکز از سال ۲۰۱۳ با تیم هوندا روند روبه‌رشدی را تجربه کرد و اینک به‌عنوان قهرمانی بی‌رقیب شناخته می‌شود. اما هر کسی پاشنه آشیلی دارد و همیشه نمی‌تواند روی سکوی اول بایستد. مارکز نیز از این قاعده مستثنی نیست و طی ماه‌های گذشته در مقابل برخی موتورسواران مغلوب شده است. ماه گذشته در گرندپری موتورجی‌پی تگزاس، الکس رینز برای اولین‌بار جلوتر از مارکز ایستاد و برنده شد. در ادامه، فابیو کوارتارارو از تیم یاماها نیز پول پوزیشن پیست خرز را به خود اختصاص داد تا امید زیادی برای کسب سکو از گرندپری اسپانیا داشته باشد؛ هرچند که شرایط مسابقه طبق میل کوارتارارو پیش نرفت و در مسابقه اصلی رقابت را به مارکز واگذار کرد. آندرا دیویزیوسو نیز از جمله موتورسوارانی است که در فصل جاری، عنوان قهرمانی گرندپری قطر را به خود اختصاص داد.

 

۶. پیشرانه باکسر بی‌ام‌و

پیشرانه باکسر بی ام و BMW

آیا پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی باکسر بی‌ام‌و، قدرتی به اندازه یک پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی خطی ۶ سیلندر تولید می‌کند؟ واقعاً عجیب و شاید هم مسخره به نظر برسد؛ اما بی‌ام‌و قصد دارد در رویداد کنکو دلگانس ۲۰۱۹ از شاهکار جدیدی رونمایی کند. حدود دو هفته آینده در سواحل زیبای دریاچه کومو در منطقه لمباردی ایتالیا، شاهد پیشرانه قدرتمند باکسر بی‌ام‌و خواهیم بود که قرار است در مدل‌های آینده استفاده شود.

 

۵. موتورسیکلت آمریکایی متفاوت

motorcycle / موتورسیکلت

حدود دو هفته پیش، موتورسیکلت ایندین FTR1200 مجوز حضور در مسابقات باجا (Baja) را دریافت کرد. موتورسیکلت معمولی آمریکایی V-Twin برای شرکت در این مسابقات به‌خوبی تقویت شد تا قدرت پیشرانه به ۱۲۳ اسب‌بخار برسد. به خاطر داشته باشید که ایندین با یک موتورسیکلت شهری قدم به مسابقات محصولات تقویت‌شده گذاشت. با این تفاسیر باید منتظر بنشینیم و ببینیم که بازار در مقابل این موتورسیکلت چه واکنشی از خود نشان می‌دهد.

 

۴. لایتنینگ استرایک

motorcycle / موتورسیکلت

شرکت موتورسیکلت‌سازی لایتنینگ از محصول جدید الکتریکی خود رونمایی کرد که تحویل آن از دو ماه دیگر آغاز خواهد شد. موتورسیکلت جدید لایتنینگ استرایک کربن ادیشن (Lightning Strike Carbon Edition) نام دارد و با قیمت ۱۹,۹۹۸ دلار برای خریداران عرضه می‌شود. لایتنینگ استرایک از بدنه فیبر کربن، سیستم تعلیقاُلینز در جلو و عقب، ترمز برمبو، داشبورد مسابقه‌ای AIM Strada مجهز به زمان‌سنج و GPSبهره می‌برد. موتورسیکلت الکتریکی لایتنینگ دارای موتور ۲۰ کیلووات ساعت است که با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی بین ۲۴۰ تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. لایتنینگ می‌گوید که این موتورسیکلت از شارژر سطح ۳ استفاده می‌کند که با ۲۰ دقیقه شارژ، می‌تواند شعاع حرکتی حدود ۱۶۰ کیلومتر ارائه دهد.

نسخه استاندارد لایتنینگ استرایک دارای موتور الکتریکی ۱۰ کیلووات، شعاع حرکتی و قدرت کمتر است؛ اما گشتاور تولیدی آن به ۲۴۴ نیوتن‌متر می‌رسد و وزن آن نیز ۱۳ کیلوگرم نسبت به نسخه کربن ادیشن کمتر خواهد بود. قیمت این موتورسیکلت از ۱۲ هزار و ۹۹۸ دلار آغاز می‌شود و مشتریان می‌توانند طی ماه‌های آینده آن را در بازار آمریکا خریداری کنند.

 

۳. استقبال زنان از سواری با موتورسیکلت

motorcycle / موتورسیکلت

تعداد زنانی که در آمریکا مالک موتورسیکلت هستند، به ۱۹ درصد افزایش یافته است. چنین آماری در ابتدا کمی مشکوک به نظر می‌رسید و باعث شد تا بررسی‌های بیشتری درباره صحت ارقام ارائه‌شده انجام شود. در پیگیری‌ها مشخص شد که آمار واقعی زنان مالک موتورسیکلت، بیش از ۱۹ درصد است. به عبارت دیگر، در میان تمام گروه‌های سنی، زنان هم‌اکنون ۱۹ درصد مالکان موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند. اما بررسی دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مالکیت زنان گستردگی بیشتری در نسل جوان دارد. در میان تمام مالکان موتورسیکلت از نسل X، زنان ۲۲ درصد را در اختیار داشتند. در میان نسل Y نیز ۲۶ درصد را زنان تشکیل می‌دادند. نتایج مطالعه‌ای مشابه در سال ۲۰۰۹ نشان داد که زنان ۹ درصد از مالکان موتورسیکلت را به خود اختصاص داده بودند؛ بنابراین تعداد مالکان زن طی ۱۰ سال، ۱۰ درصد افزایش یافته است که در خورتوجه به نظر می‌رسد.

 

۲. موتورسیکلت‌های آف‌رود جدید در راه بازار

motorcycle / موتورسیکلت

برخی از موتورسیکلت‌های آف‌رود (ADV) بسیار بزرگ و برخی نیز خیلی کوچک هستند. اما سلیقه مشتریان به سمتی حرکت می‌کند که احتمالاً‌ در آینده شاهد مدل‌های متوسط نیز خواهیم بود. یکی از این موتورسیکلت‌ها که تا سال آینده در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت، یاماها Tenere 700 است. برای کسانی که به ماجراجویی علاقه زیادی دارند، گزینه‌های دیگری هم هستند که از جمله می‌توان به موتورسیکلت KTM 790 ادونچر و MotoGuzzi V85TT اشاره کرد. نسخه تفریحی KTM 790 از پیشرانه ۷۹۹ سی‌سی مایع‌خنک هشت سوپاپ مشابه با مدل دوک ۷۹۰ بهره می‌برد. پیشرانه دو سیلندر خطی با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار، آن را به گزینه‌ای جذاب برای سواری در طبیعت تبدیل می‌کند.

 

۱. بازگشت موتورسیکلت‌های ۵۰۰۰ دلاری

motorcycle / موتورسیکلت

حرکت به سمت تولید موتورسیکلت‌های قدرتمند یا قیمت کمتر، از چند سال پیش با معرفی مدل شگفت‌انگیز KTM 390 Duke آغاز شد. نسل دوم این موتورسیکلت که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، دوست‌داشتنی‌تر است و با قیمت ۵۴۹۹ دلار برای خریداران عرضه می‌شود. از جمله سایر مدل‌های این رده می‌توان به کاوازاکی Z400 با قیمت ۴۷۹۹ دلار، بی‌ام‌و G310 GS با قیمت ۵۶۹۵ دلار، رویال انفیلد هیمالیایی با قیمت ۴۴۹۹ دلار، کاوازاکی Versys-X 300 با قیمت ۵۶۹۹ دلار، هوندا CRF230L با قیمت ۵۱۹۹ دلار و هوندا مانکی با قیمت ۳۹۹۹ دلار اشاره کرد.

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط