اوپل امگا، طعم خوش یک اروپایی دهه نودی

از دست ندهید

اوپل امگا، سه دهه قبل زمانی که اوپل هنوز این حجم از دربه دری را نکشیده بود و هر روز را با گروه خودروسازی جدیدی سر نمی‌کرد، محصولاتش جزو پرفروش ترین خودروهای وارداتی بازار ایران بودند و در بازار اروپا هم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت.

بیت ارن – آن دوره در بازار ایران به غیر از دو سری کورسا هاچ بک، اقسام سدان و استیشن آسترا یا مدل وکترا سدان، یک محصول کشیده و نیمه لوکس توسط واردکننده رسمی این برند به خریداران ایرانی پیشنهاد شد که امگا نام داشت و نسخه اروپایی هولدن کمودور بود.

اوپل امگا که ظاهری مدرن، پویا و موزون داشت، به لطف بدنه و کابین کشیده، امکانات مناسب و اقسامی از موتورهای ۴ و ۶ سیلندر توانست روی دست بسیاری از سدان‌های ژاپنی و کره‌ای بلند شده و یکه‌تاز بخش میانی بازار باشد.

یعنی در حالی که انتخاب خریداران اقتصادی هوندا آکورد و انتخاب افراد متمول مرسدس بنز ای۱۹۰ بود، خریداران محصولات پریمیوم سراغ اوپل امگا می‌رفتند که اتفاقا مشخصات فنی و کیفیت ساخت قابل توجهی داشت. این خودرو که از پلتفرم وی (v) جنرال موتورز بهره می‌برد، به غیر از آلمان در تایلند هم مونتاژ می‌شد و طرفداران پرشماری در اروپا و آسیا داشت.

نسخه‌های ۲ هزار سی‌سی و ۴ سیلندر امگا که اغلب به جعبه دنده دستی مجهز هستند، با داشتن سانروف، شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندو، صندلی‌های چرمی گرمکن‌دار، کابین مجهز به چوب، سیستم ترمز abs و دیسک‌های ۴گانه محصولات نسبتا مجهزی در قیاس با تولیدات امروزی صنایع داخلی هستند در حالی که بین ۱۱۴ تا ۱۳۴ اسب بخار هم قدرت داشته و بهایی در محدوده ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان دارند.

البته معدودی از نسخه‌های اوپل امگا ۱۹۹۳ با موتور شش سیلندر به ایران وارد شده‌اند که قدرت بیشتر و کشش بهتری در جاده داشته و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند.

منبع :هفت صبح




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط