در ۲۰ روز گذشته قیمت برخی خودروها ۵۰ درصد افزایش داشته + جزئیات

از دست ندهید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو نوشت: در ۲۰ روز گذشته حدود ۵۰ درصد قیمت خودرو افزایش داشته است.

سعید موتمنی افزود: در ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها در انواع مدل خودروهای داخلی و خارجی هستیم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عرضه نشدن خودرو از سوی خودروسازان شاهد افزایش بیش از حد قیمت خودرو هستیم و به عنوان مثال خودروی سراتو از ۲۳۰ میلیون تومان به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده و خودروی پژو ۲۰۶ از ۷۰ میلیون به بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص قیمت خودروهای خارجی هم گفت: بازار خودروهای خارجی هم تحت تاثیر خودروی داخلی با افزایش قیمت روبرو است به طوری که خودروی سانتافه از حدود ۷۰۰ میلیون تومان به بالای ۱ میلیارد تومان رسیده.

وی گفت: خودرو سازان اگر به اندازه کافی خودرو به بازار عرضه کنند شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود و این فضا قابل کنترل است.

همچنین در رصد میدانی از بازار کسبه این صنف می‌گفتند: افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر بی سابقه بوده و قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود به عنوان مثال خودروی مزدا ۳ از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کاسب دیگری می‌گفت: امروز اگر خودرو را ۲۰۰ میلیون بفروشیم فردا باید همان خودرو را ۳۰۰ میلیون تومان بخریم و در این فضا کاسبی غیر ممکن است.

کاسب دیگری گفت: نمایشگاه ما خالی است و به جای ماشین تعدادی موتور برای فروش گذاشته ایم.

یکی دیگر از کاسب‌ها به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیشترین تحریک افزایش در بازار خودرو از طریق فضای مجازی است و متاسفانه هیچ نظارتی بر آن نیست و هر کسی هر قیمتی که بخواهد تعیین می‌کند.

*افزایش یک تا ۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها/ پراید ۵۳ میلیون را رد کرد

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۲میلیون تومانی به قیمت ۱۱۲ میلیون تومان معامله شدند. پژو۴۰۵ با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۸۴ میلیون تومان و H30 با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط