چرا مراجعه به تعمیرگاه‌های خودرو افزایش داشته است؟

از دست ندهید

کیفیت پائین و قطعات تقلبی سبب افزایش مراجعه به تعمیرگاه‌های خودرو در ایران شده است.

بیت ران – علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: کیفیت پایین برخی قطعات خودرو سبب افزایش مراجعه مردم به تعمیرگاه‌ها شده است.

کیفیت پایین و تقلبی بودن برخی قطعات به دلیل «زیرپله‌ای» بودن آنهاست؛ یعنی برخی با بازسازی و رنگ کردن قطعات دست دوم و بسته‌بندی مجدد، این لوازم را روانه بازار می‌کنند.

این مقام صنفی افزود: به‌طور مثال دیسک صفحه و کلاچ خودرو که انتظار می‌رود دست کم ۲ سال در یک خودرو کار کند، اکنون به علت کیفیت پایین لوازم موجود در بازار عمری به مراتب کوتاه‌تر دارد و از خدمات پس از فروش هم هیچ خبری نیست.

 

*روکش صندلی و کفی خودرو ۵۰ درصد گران شد + جزئیات

 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ادامه داد: برخی دیگر از این قطعات بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت از دیگر کشورها با آرم، لوگو و نشان تجاری شرکت‌های بزرگ وارد می‌شود و نظارتی بر آنها نیز وجود ندارد.به گفته وی، این روزها دامنه مشکلات در کشور آن قدر زیاد شده که مسوولان وزارت صنعت، گمرکات، تعزیرات، سازمان استاندارد و… در عمل، نیرو و توان کافی برای نظارت بر همه مشکلات و بخش‌های مختلف بازار را ندارند.

به گزارش ایرنا نیک‌آیین همچنین از ایجاد خلأ و کمبود در بازار لوازم یدکی خبر داد و گفت: به دلیل تاکید خودروسازان بر رساندن قطعات به خطوط تولید و ارسال قطعات تولید شده به آن سمت، در عمل شاهد کمبود لوازم یدکی در بازار هستیم.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط