شاسی‌بلند های جدید بنز در شانگهای و نیویورک رونمایی شدند + جزئیات

از دست ندهید

مرسدس-بنز در فاصله چند روز دو شاسی‌بلند جدید در شانگهای و نیویورک رونمایی کرد. اولین ماشین که تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد مدل کاملا جدیدی به نام GLB است که فاصله بین دو شاسی‌بلند GLA و GLC را در محصولات کارخانه پر می‌کند و با ماشین‌هایی نظیر ب‌ام‌و X1، آئودی Q3 و رنج‌روور ایووک رقابت خواهد کرد.

بیت ران – GLB از نظر فنی با شاسی‌بلند کوچکتر GLA اشتراک زیادی دارد اما برخلاف این مدل با نگاهی کلاسیک به ماشین‌های شاسی‌بلند و با تاکید بر کارایی، جادار بودن و رانندگی در خارج از جاده طراحی شده است.

دلیل اصلی تاکید بر این قابلیت‌ها ایجاد فاصله بیشتر بین GLB و شاسی‌بلند بزرگتر GLC است. مدیران بنز نمی‌خواهند موفقیت مدل جدیدشان به ضرر مدل‌های دیگر تمام شود و تلاش کرده‌اند شاسی‌بلند جدید پیشنهاد کاملا متفاوتی را در اختیار خریداران قرار دهد.

دومین شاسی‌بلند جدیدی که بنز  رونمایی کرده نسل جدید GLS بود. لوکس‌ترین شاسی‌بلند بنز، که قرار است تا پایان امسال به بازار عرضه شود، جادارتر و لوکس‌تر شده و با موتورهای قوی‌تری ساخته خواهد شد.

فروش شاسی‌بلندهای لوکس با قیمت حدود صد هزار دلار چندان زیاد نیست اما سود بسیار خوبی دارد. به همین دلیل در چند سال گذشته رقابت در این بخش از بازار شدت گرفته است. مرسدس بنز جدید علاوه بر ب‌ام‌و X7، که به تازگی به بازار عرضه شده، با ماشین‌هایی نظیر کادیلاک اسکلید، رنج‌روور و آئودی Q7 رقابت می‌کند.

ظاهر ماشین شباهت زیادی به شاسی‌بلند کوچک‌تر GLE دارد و طراحی اتاقش هم شبیه با مدل‌های جدید بنز به روز شده است.

 

*رقیب جدید برای تسلا ؛ یک شاسی‌بلند با گنجایش هفت سرنشین

*رنو داستر تست و بررسی شد/ آیا داستر ارزش خرید دارد؟

 

همه امکانات لوکس و ایمنی بنز با این ماشین ارائه می‌شود. از جمله این امکانات سیستمی است که وقتی ماشین در گل یا ماسه گیر می‌کند، فعال شده و چرخ‌ها را آزاد می‌کند. همچنین برای راحتی بیشتر و سواری بهتر، سیستم فنربندی هر چرخ به طور مجزا کنترل می‌شود.

بنز در سال ۲۰۱۸ بیش از هشتصد هزار دستگاه شاسی بلند فروخت که حدود یک سوم کل فروش کارخانه را شامل ‌می‌شود. این کارخانه سال ۲۰۱۹ را سال شاسی‌بلندها نامیده و می‌گوید امسال یا شاسی‌بلندهای کاملا جدید به بازار عرضه خواهد کرد یا مدل‌های موجود را تا حد زیادی به روز می‌کند.

مرسدس بنز علاوه بر GLS، مدل به روز شده‌ای از شاسی‌بلند GLC کوپه و اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود EQC را هم در نیویورک نمایش داد.

شاسی‌بلند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط