نماینده مجلس: موضوع سهیه بندی بنزین فعلاً متوقف است اما بررسی می شود

از دست ندهید

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع سهیه بندی بنزین فعلاً متوقف است و قرار است که این موضوع در جلسه مشترک مجلس و دولت مورد بررسی قرار گیرد.

بیت ران – بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح روز یکشنبه – ۱۵ اردیبهشت – مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه غیر علنی موضوعات مختلف در خصوص مسائل منطقه و حوزه بین‌الملل و داخلی مطرح شد. آقای لاریجانی همچنین درباره‌ اصلاح ساختار بودجه توضیحاتی را داد و گفت که قرار است آقای نوبخت سناریوهای مختلف دولت را در این زمینه ارائه کند.

وی افزود: در مورد بنزین فعلاً موضوع سهمیه بندی متوقف است. قرار است دولت و مجلس مشترکا در این باره بحث و بررسی کنند و راهکاری بیندیشند.

 

*یک کارشناس: افزایش هدف دار قیمت ها/گرانی بنزین بازار را دچار خلا می کند

*شرایط ثبت نام کارت سوخت خودروهای نوشماره و پلاک جدید اعلام شد

 

 افزایش قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس ممکن نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به شرایط امروز جامعه برای افزایش قیمت بنزین، گفت که دولت نمی تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی التهاب ایجاد شده پس از شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه تشکیل شد، گفت: در این نشست که با مشارکت نمایندگان این فراکسیون برگزار شد نمایندگان تاکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نمایندگان در این نشست به مشکوک بودن منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین ۲۵۰۰ تومانی از نظر قریب الوقوع بودن این اقدام اشاره داشتند.

وی به اعتراض نمایندگان مبنی بر تضعیف شدید جایگاه مجلس در جامعه با اشاعه این خبر اشاره کرد و افزود: این مورد از مصادیق تشویش اذهان عمومی بود و نظام اقتصادی کشور از این گونه خبرها ملتهب شده و موجبات نگرانی بیشتر مردم فراهم می شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی ضمن مخالفت با این گونه اقدام ها پیشنهاد می کند هر اقدامی از طریق مجلس در این خصوص انجام شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان از دولت می خواهند که مسئولانه در این خصوص اعلام نظر کند چرا که شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان معتقدند اگر هدف جلوگیری از قاچاق بنزین است چرا دولت کارت سوخت را که در گذشته حذف کرده است، احیا نمی کند.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط