بازار بی ثبات قطعات خودرو ؛ خرید و فروش به شدت افت کرده است

از دست ندهید

بی ثباتی قیمت ارز، کمبود واردات کالا و مواد اولیه، و کاهش تولید برخی قطعات و لوازم، باعث ایجاد بازار بی ثبات شده است. این رویه نشان دهنده آینده ای ملتهب نسبت به گذشته و حال در این حوزه خواهد بود.

بیت ران-بهنام زهره وند: با چرخی در خیابان ملت، بورس لوازم و قطعات خودرو، به عینه متوجه می شوید که آشفته بازاری ست ملت. مشتریانی که دیگر مشتری نیستند و فقط دنبال قیمت ها هستند و مغازه هایی که به ویترین تبدیل شده اند. این دستاورد بی ثباتی نرخ ارز و نبود کالاست.

 

باید از تاجران و گمرک سوال کنند علت این نبود کالا چیست؟

پس از هم صحبتی با تعدادی از کسبه پاساژ کاشانی واقع در خیابان امیرکبیر یکی از قطعه فروشان در رابطه با وضعیت بازار، به بی ثباتی ارز و گمرک و کارشکنی تُجار اشاره می کند. وی با اشاره به وجود کالا در گمرکات و ترخیص نشدن کالاها می گوید: باید از تاجرین و گمرک سوال کنند که علت این نبود کالاها چیست؟

به گفته وی البته شاید گمرک با این کار، از هرج و مرج و بی ثباتی بیشتر نرخ ارز جلوگیری می کند، به این شیوه که از هجوم تجار برای واردات بعدی جلوگیری می کند تا کمبود ارز را کمتر جلوه دهد و قیمت ارز به یک ثبات نسبی برسد.

 

خرید و فروش به شدت افت کرده است

یکی دیگر از قطعه فروشان به وضعیت نابسامان بازار اشاره می کند و می گوید: بازار بسیار متزلزل شده و اطمینان قلبی که لازمه یک کاسب است از بین رفته و عدم ثبات قیمت ها باعث آزار و اذیت کسبه شده و خرید و فروش به شدت افت کرده است.

وی ادامه می دهد این مشکل از سرچشمه نشات می گیرد. وقتی پتروشیمی قیمت کالا را مشخص نمی کند، شرکت های تولیدی مانند ایران خودرو و سایپا دائما در حال تغییر قیمت هستند، این باعث برهم ریختگی بازار می شود، همین دلایل باعث نبود رونق در این پاساژ شده است.

وی ادامه می دهد که نگاه به آینده نگاهی پر از استرس و اضطراب است ولی همچنان امیدوار است که نهادهای ذیربط فکری برای این مشکلات بکنند.

 

اتحادیه صدای ما نیست

تعدادی دیگر از کسبه به اتفاق از نارضایتی نسبت به اتحادیه و دارایی و خدمات شهرداری سخن می گویند: اتحادیه صدای ما نیست. به گفته آنها صدای اعتراض قطعه فروشان از طریق اتحادیه به گوش مسئولین نمی رسد.

به گفته برخی از کسبه، اتحادیه فقط نرخ عضویت را اعلام می کند و پول می گیرد و گاهی هم‌ برای اعیاد پیام تبریک می فرستد. نبود اتحادیه برای ما بهتر از بودن اتحادیه است.

 

دارایی یا سازمان بودجه؟

مشکل دیگری که قطعه فروشان با آن روبرو هستند اداره دارایی و امور مالیاتی است. به گفته یکی از این قطعه فروشان، با این که درآمدها کاهش داشته اما همچنان سال به سال بر مالیات ها افزوده می شود. وی می گوید: وقتی در اداره دارایی مشکلات را مطرح کردم گفتند، اگر نمی توانی مغازه را اجاره بده تا کس دیگری کار کند، یا بروید دزدی کنید! چون مالیات را تحت هر شرایطی می گیریم.

وی ادامه می دهد: وقتی می گویند که درآمد مالیات باید جایگزین درآمد نفت شود، یعنی فشار اصلی روی شانه های مردم می افتد.

 

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط