در ۲۰ روز گذشته قیمت برخی خودروها ۵۰ درصد افزایش داشته + جزئیات

از دست ندهید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو نوشت: در ۲۰ روز گذشته حدود ۵۰ درصد قیمت خودرو افزایش داشته است.

سعید موتمنی افزود: در ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها در انواع مدل خودروهای داخلی و خارجی هستیم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عرضه نشدن خودرو از سوی خودروسازان شاهد افزایش بیش از حد قیمت خودرو هستیم و به عنوان مثال خودروی سراتو از ۲۳۰ میلیون تومان به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده و خودروی پژو ۲۰۶ از ۷۰ میلیون به بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص قیمت خودروهای خارجی هم گفت: بازار خودروهای خارجی هم تحت تاثیر خودروی داخلی با افزایش قیمت روبرو است به طوری که خودروی سانتافه از حدود ۷۰۰ میلیون تومان به بالای ۱ میلیارد تومان رسیده.

وی گفت: خودرو سازان اگر به اندازه کافی خودرو به بازار عرضه کنند شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود و این فضا قابل کنترل است.

همچنین در رصد میدانی از بازار کسبه این صنف می‌گفتند: افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر بی سابقه بوده و قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود به عنوان مثال خودروی مزدا ۳ از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کاسب دیگری می‌گفت: امروز اگر خودرو را ۲۰۰ میلیون بفروشیم فردا باید همان خودرو را ۳۰۰ میلیون تومان بخریم و در این فضا کاسبی غیر ممکن است.

کاسب دیگری گفت: نمایشگاه ما خالی است و به جای ماشین تعدادی موتور برای فروش گذاشته ایم.

یکی دیگر از کاسب‌ها به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیشترین تحریک افزایش در بازار خودرو از طریق فضای مجازی است و متاسفانه هیچ نظارتی بر آن نیست و هر کسی هر قیمتی که بخواهد تعیین می‌کند.

*افزایش یک تا ۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها/ پراید ۵۳ میلیون را رد کرد

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۲میلیون تومانی به قیمت ۱۱۲ میلیون تومان معامله شدند. پژو۴۰۵ با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۸۴ میلیون تومان و H30 با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط