پلیس راهور :برخورد قاطع و مجازات برای مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت

از دست ندهید

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد قاطع با تخلفات مربوط به پوشاندن و مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها خبر داد.

بیت ران – سرهنگ عدنان جلال درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار داشت: پلاک هویت موتورسیکلت است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ جلال با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به طور جدی مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند، خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

مجازات‌های مخدوش کردن پلاک

سرهنگ جلال درباره مجازات‌های مخدوش کردن پلاک نیز به مهر گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی در حوزه مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف موتورسیکلت، فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت اقدام می‌کنند حتماً به دادسرا معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

وی بار دیگر از موتورسیکلت سواران خواست که از قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کنند.

وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران نیز اظهار داشت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت و انجام هرگونه حرکات نمایشی از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

 

*مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد

*بازار موتورسیکلت و ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در آن

*بهترین موتورسیکلت سبک وزن برتر سال ۲۰۱۹




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط