نسل هشتم سوناتا چه ویژگی هایی دارد؟

از دست ندهید

هیوندای نسل هشتم سوناتا را در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی کرد.

بیت ران – نسل هشتم سوناتا، سدان مشهور کره‌ای در حالی به بازار عرضه می‌شود که فروش سدان‌ها از رونق افتاده است و شرکت‌هایی نظیر فورد و جنرال موتورز ساخت مدل‌های سدان خود را متوقف کرده‌اند.

کسادی این بازار تا حدی است که هیوندایی هم درباره ساخت نسل جدیدی از سوناتا تردید داشت، اما در نهایت مدیران کارخانه به این نتیجه رسیدند که سهم عمده‌ای از اعتبار هیوندای بر دوش این نام ۳۴ ساله است و به جای تعطیلی پروژه، تمام توان خود را برای نسل جدید سوناتا صرف کردند.

در شرایطی که شاسی‌بلند‌ها سهم عمده‌ بازار را در اختیار دارند، تنها سدان‌هایی شانس موفقیت دارند که ظاهری اسپرت و موتورهایی کم مصرف داشته باشند. هیوندای با پیروی از همین روش سوناتا را بر اساس الگویی جدید طراحی کرده و آن را بر روی پلتفرمی تازه با موتورهایی جدید ساخته است.

مشخصات ظاهری

جلوپنجره به شکل ذوزنقه است و نوار باریک کرومی که از چراغ‌ها آغاز شده و روی کاپوت کشیده می‌شود از مهمترین مشخصه‌های ظاهری ماشین است. سقف ماشین با شیبی ملایم به صندوق عقب وصل می‌شود و به ماشین فرمی اسپرت می‌دهد.

سوناتای جدید از نظر فن‌آوری‌های تازه هم چیزی کم ندارد. ماشین به ۱۲ سنسور فراصوتی و سه رادار مجهز شده و ماشین می‌تواند در موقعیت‌های محدودی بدون راننده حرکت کند. از جمله امکانات دیگر، کلید دیجیتالی است که راننده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه خود ماشین را روشن کند. راننده همچنین می‌تواند از راه دور ماشین را پارک کند.

هیوندای از سال‌های موفق خود در بازارهای چین و آمریکا فاصله گرفته و به موفقیت سوناتا بسیار نیاز دارد.

پارسال فروش سوناتا در آمریکا بیست درصد کاهش یافت و این ماشین پس از تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما، فورد فیوژن و شورلت مالیبو در رده ششم سدان‌های متوسط پرفروش قرار گرفت. با کنار رفتن فورد و شورلت از صحنه رقابت، فرصت برای درخشیدن سوناتا و به چالش کشیدن رقیبان ژاپنی دوباره فراهم شده است.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط