جیلی، برند جدید خودروهای برقی با نام ژئومتری را رونمایی کرد

از دست ندهید

شرکت جیلی چین برند جدیدی با نام ژئومتری تأسیس کرده که قرار است خودروهای برقی تولید کند. این برند تازه تأسیس از اولین محصول خود که یک خودروی سدان است رونمایی کرد.

بیت ران -جیلی به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان کشور چین برند جدیدی با نام ژئومتری (Geometry، به‌معنی هندسه) تأسیس کرده است. به این ترتیب ژئومتری نیز به سایر زیر مجموعه‌های گروه جیلی شامل ولوو، پلستار و لینک اند کو می‌پیوندد. لازم است اشاره کنیم که جیلی به‌تازگی ۵۰ درصد از سهام اسمارت را نیز در اختیار گرفت.

Geometry first EV car

جیلی اعلام کرده است که برند جدید تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ مدل خودروی الکتریکی معرفی خواهد کرد که شامل خودروهای سواری، شاسی‌بلند، کراس‌اور و MPV خواهند بود. ژئومتری دیروز در کشور سنگاپور معرفی شد و از اولین خودروی خود با نام Geometry A رونمایی کرد. طراحی این خودرو خیلی هم ناآشنا نبود و به خودروی جیلی G11 شباهت زیادی دارد و در حقیقت جیلی تصمیم گرفته تا تولید مدل G11 را تحت برند ژئومتری وارد بازار کند. این سدان الکتریکی در دو نسخه تولید خواهد شد که یکی دارای باتری ۵۱.۹ کیلووات ساعتی و دیگری دارای باتری ۶۱.۹ کیلووات ساعتی هستند. مدل نخست با هر بار شارژ می‌تواند ۴۱۰ کیلومتر و مدل دوم ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند.

Geometry first EV car

هر دو نسخه‌ی Geometry A از پیشرانه‌ی الکتریکی مشابهی برخوردار هستند که می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو می‌تواند در ۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جیلی اعلام کرده است که این خودرو از سیستم شارژ سریع‌ نیز پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ کردن۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در عرض ۳۰ دقیقه وجود دارد.

Geometry first EV car

ایمنی اصلی‌ترین اولویت جیلی در طراحی این خودرو بود به همین دلیل شاهد امکاناتی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده، چراغ‌های هوشمند، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف و سیستم تشخیص اشیای متحرک در جلو و عقب خودرو هستیم. همچنین این خودرو به‌دلیل داشتن رادار بین خطوط و سیستم کمکی بین خطوط می‌تواند سطح ۲ رانندگی خودکار را ارائه کند.

Geometry first EV car

جیلی در حال حاضر توانسته ۲۷ هزار دستگاه ژئومتری A را پیش‌فروش کند که از این تعداد ۱۸ هزار سفارش مربوط‌به کشورهای دیگر مانند سنگاپور، نروژ و فرانسه هستند. قیمت این خودرو در بازار جین از ۳۱ هزار دلار در مدل پایه آغاز می‌شود و به ۳۷ هزار دلار در گران‌ترین نسخه می‌رسد.

Geometry first EV car

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط