گران‌ترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد؛ تولد جعبه دنده جدید

از دست ندهید

پرونده واردات و ثبت سفارش خودرو به قوه قضائیه رفت

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد توقف ثبت سفارش و افزایش تعرفه واردات خودرو برای پیگیری قانونی...

جگوار لندرور در پی بازسازی چهره مخدوش / برنامه بازسازی تصویر این برند چیست؟

جگوار لندرور باید تلاش زیادی کند تا تصویر ذهنی بسیاری از مردم را در مورد این خودروساز تغییر دهد‌....

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال 2020

 آیا استفاده از لاستیک های زمستانی در هر شرایط و آب و هوایی مجاز است؟ بهترین لاستیک های زمستانی...

شرکت بی‌ام‌و به‌تازگی قراداد جدیدی با ZF برای تأمین جعبه‌دنده‌های خود بسته که اکنون گران‌ترین قرارداد تاریخ شرکت ZF نام گرفته است.

بیت ران – ماه گذشته، گزارش هایی مبنی بر نیاز بی‌ا‌م‌و به یک تأمین‌کننده جدید برای جعبه‌دنده‌ منتشر شد. جنگ اقتصادی میان آمریکا و اتحادیه اروپا موجب شده تا بسیاری از خودروسازان به‌دنبال راه‌حلی جدید برای تأمین قطعات خود باشند که شرکت بی‌‌ام‌و هم جزء آن‌ها است.

چند ماه قبل هیچ کسی به‌طور دقیق نمی‌دانست که بی‌ام‌و کدام تأمین‌کننده را برای جعبه‌دنده انتخاب می‌کند؛ اما باتوجه‌به موقعیت مکانی کارخانه اسپارتان‌برگ بی‌ام‌و و درنظرگرفتن سایر فاکتورها، می‌شد حدس زد که ZF گزینه اصلی بی‌ا‌م‌و برای همکاری باشد.

 بی ام و ZF

اکنون شرکت آلمانی ZF اعلام کرده که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ خود را با شرکت بی‌ام‌و امضا کرده است. هنوز اطلاعات دقیق این قرارداد مشخص نیست اما به‌گفته مسئولان ZF، قراداد بسته‌شده ارزش چند ده میلیارد یورویی دارد. این‌طور به نظر می‌رسد که رکورد جدیدی ثبت شده باشد. باتوجه‌به فاصله کم کارخانه ZF با خط تولید اسپارتان‌برگ بی‌ام‌و (جایی که اکثر شاسی‌بلند‌های این شرکت ساخته می‌شوند)، احتمالا بسیاری از قطعات در فاصله ۴۴ کیلومتری بین دو کارخانه جا‌به‌جا می‌شوند.

 بی ام و ZF

تولید جعبه دنده جدید تا ۲۰۲۲

ZF اعلام کرده که این تفاهم‌نامه تنها برای جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مخصوص خودروهای بنزینی و الکتریکی بسته شده است. به‌گفته شرکت آلمانی ZF، جعبه‌دنده جدید آن‌ها تا سال ۲۰۲۲ و در خط تولید Saarbrucken تولید می‌شوند؛ اما بعدتر دو خط تولید در چین و آمریکا هم اضافه خواهند شد.

به‌گفته ولف هنینگ شیدر، مدیرعامل شرکت ZF ، این قرارداد، بزرگ‌ترین همکاری تاریخ ZF با یک مشتری است. هنگامی که بحث خودروهای الکتریکی شهری وسط باشد، استراتژی ما برای تمرکز روی خودروهای پلاگین هیبریدی به‌عنوان راه‌حلی برای رانندگی روزانه و تولید محصولات جذاب در این رده آشکار می‌شود.

 بی ام و ZF

 

با بهره‌گیری از ساختار ماژولار و عناصر جدید، جعبه‌دنده‌های درنظرگرفته‌شده برای خودروهای هیبریدی توسط ZF، راه‌حلی مناسب برای تمامی خودروهای شهری معمولی و الکتریکی است. باتوجه‌به بهره‌گیری بی‌ام‌و از پلتفرم ماژولار برای خودروهای خود، این بهترین انتخاب برای این شرکت است تا بتواند تمامی مدل‌های دلخواه خود را در یک خط تولید بسازد. این مدل‌ها شامل خودروهای بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد بود.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

تویوتا رسماً اعلام کرد که بازار خودرو روسیه را ترک کرد. این خودروساز ژاپنی به امید بهبودی شرایط جنگ...

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد /...

میتسوبیشی ASX جدید در اصل همان رنو کپچر است که با تغییر نشان رنو وارد بازار اروپا خواهد شد. این کراس اوور فرانسوی! حالا...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 خودرویی است که توسط BMW تولید نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک LMDh بشمار می رود، ساعاتی...

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰...

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد...

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد...

تارا EV خودرویی است که برای تولید آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو...

پست‌های مرتبط