کوروت جدید چگونه است ؟

از دست ندهید

شورلت هفته گذشته به سال‌ها شایعه درباره نسل جدید کوروت پایان داد و با نمایش مدلی استتار شده از این ماشین اعلام کرد آن را در مراسمی در ۱۸ ژوییه (۲۷ تیر) رونمایی خواهد کرد.

بیت ران -آمدن مدل جدید کوروت همیشه خبر مهمی در صنعت خودرو بوده است اما این بار کوروت جدید با بزرگترین تغییر در تاریخ ۶۶ ساله خود به بازار آمده و برای اولین بار موتورش در وسط ماشین قرار دارد.

کوروت نه تنها اسپرت‌ترین ماشین جنرال موتورز بلکه سفیری برای خودروسازی آمریکا در عرصه جهانی است. با اینکه کوروت با موتور هشت سلیندر بزرگش سرعت زیادی در مسیرهای مستقیم دارد، اما به دلیل قرار گرفتن موتور در جلوی ماشین هیچ وقت در مسیرهای پرپیچ و خم به چابکی رقیبان اروپایی‌اش نبوده است.

مهندسان جنرال موتورز با آگاهی از این نقص، از دهه پنجاه میلادی و ساخت اولین مدل‌های کوروت پیشنهاد کرده بودند تا جای موتور عوض شود. چند کانسپت هم به همین منظور ساخته شد. اما هر بار به دلایلی با این تصمیم مخالفت شد.

با قراردادن موتور در پشت راننده، سنگین‌ترین بخش ماشین به مرکز منتقل می‌شود و در نتیجه فرمان‌گیری ماشین بهتر است. همچنین نزدیک‌تر بودن موتور به محور عقب فشار بر چرخ‌های عقب را بیشتر کرده و باعث شتاب‌گیری بهتر ماشین می‌شود.

شورلت امیدوار است با اولین مدل موتور-وسط کوروت بتواند با رقیبانش در لامبورگینی، فراری و مک‌لارن رقابت کند.

اطلاعات رسمی زیادی درباره کوروت جدید موجود نیست. براساس شایعه‌ها هشتمین نسل از این ماشین اسپرت آمریکایی با موتوری ۶۰۰ اسب بخاری و قیمت پایه ۶۰ هزار دلار به بازار خواهد آمد. همچنین گفته می‌شود مدلی گران‌تر با موتوری ۱۰۰۰ اسب بخاری هم در دست تولید است.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط