هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ ؛ نگاهی به طراحی عضلانی و جزئیات آن

از دست ندهید

هیوندای نسل جدید سوناتا را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است که از نظر طراحی و امکانات آن را باید از برترین‌های بازار به حساب آورد و امید زیادی به موفقیت این خودرو وجود دارد.

بیت ران – هیوندای اخیرا شروع به تغییر دادن طراحی محصولات خود کرده است و مدل‌های جدید ولوستر، پلیسید، النترا و سانتافه را با طرح جدیدی به بازار معرفی کرده است. آخرین محصولی که در این پروژه زیر تیغ جراحی رفت و با ظاهر جدید معرفی شد سوناتا بود. تغییرات در سوناتا اما به قدری زیاد بودند که حالا می‌توان هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را یکی از جذاب‌ترین خودروهای این کلاس نامید که از آغاز قرن ۲۱ تا امروز تولید شده است.

طراحی کلی سوناتا بسیار چشم نواز است و در ادامه می‌خواهیم به جزییات طراحی این خودرو بپردازیم که می‌تواند جالب توجه علاقه مندان این خودرو باشد.

نمای جانبی

hyunadi sonata 2020

اگر کیا استینگر و فولکس واگن آرتیون را فاکتور بگیریم احتمالا سوناتا در بین تمامی سدان‌ها زیباترین نمای جانبی را دارد. شیب زیاد سقف این خودرو سبب شده است تا حالتی شبیه خودروهای فست بک را پیدا کند خطوط دور پنجره‌ها و باله‌ی عقب یکپارچه در صندوق عقب نیز زیبایی‌های خاص خود را دارند. حالا خیال هیوندای راحت است که سوناتا معیار زیبایی در کلاس خود خواهد بود.

خطوط بدنه

hyunadi sonata 2020

یکی جذابیت‌های هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ خط عضلانی است که از گلگیر جلو شروع شده و به چراغ‌های عقبی ختم می‌شود. این خط به‌خصوص در نیمه‌ی عقبی خودرو زیبایی دو چندانی پیدا می‌کند. این خطوط به‌گونه‌ای هستند که حس یک خودروی بزرگ را القا کنند.

چراغ‌های عقب

hyunadi sonata 2020

چراغ‌های عقب هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند اما جزئیات زیادی دارند. این دو چراغ توسط یک خط به همدیگر وصل شده‌اند. قسمت بالای چراغ‌ها نیز به طرز ماهرانه‌ای تا روی صندوق عقب ادامه پیدا کرده است. خطوط عقب این خودرو به‌گونه‌ای هستند که عرض خودرو را بیش از آنچه که هست نشان می‌دهند. به این نکته نیز اشاره کنیم که سوناتا از نظر آیرودینامیکی نیز شرایط خیلی خوبی دارد و ضریب آیرودینامیک آن فقط ۰.۲۷ است.

چراغ‌های جلو

hyunadi sonata 2020

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سوناتا چراغ‌های جلوی‌ آن هستند. بسیاری این چراغ‌ها را به چراغ‌های استون مارتین شبیه می‌دانند. چراغ‌های روشنایی در روز LED این خودرو به شکل یک خط تا روی گلگیر ادامه پیدا کرده‌اند و در انتها به خط نقره‌ای رنگی که تا آینه‌های جلو ادامه دارند می‌رسد. این بخش یکی از جالی‌ترین نکاتی است که در طراحی سوناتا وجود دارند.

کاپوت و جلو پنجره

hyunadi sonata 2020

هیوندای این جلوپنجره‌ی بزرگ جدید را آبشاری می‌نامد و آن را باید از زیباترین بخش‌های طرح‌های جدید هیوندای دانست. این جلوپنجره همخوانی بسیار خوبی هم با کاپوت بلند سوناتا دارد. طراحی کاپوت و جلوپنجره‌ در سوناتا را باید فراتر از این کلاس دانست و بیشتر در خودروهای گران‌تر مشاهده می‌شود.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط