اجاره طولانی مدت خودروهای برقی در بازار جهانی، چقدر است؟

از دست ندهید

در بازار جهانی، اجاره طولانی مدت خودروهای برقی یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای داشتن یک خودرو است.

بیت ران – هم‌اکنون در آمریکا حدود ۳۰ درصد از معاملات خودرویی را اجاره‌ی طولانی مدت یا لیزینگ (مفهوم لیزینگ در آمریکا با ایران کاملا متفاوت است) به خود اختصاص می‌دهد.

این درصد در بازار خودروهای برقی بیشتر است و بسیاری از مشتریان به‌جای خرید یک خودروی برقی نسبت به اجاره‌ی طولانی مدت آن اقدام می‌کنند؛ به طوری که تقریبا ۸۰ درصد خودروهای برقی به‌صورت اجاره‌ی طولانی مدت در اختیار مشتریان قرار داده می‌شوند.

لیزینگ خودرو مزایای زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به نبود عواقب افت قیمت خودرو و هزینه‌ی ماهیانه‌ی کم‌تر در مقایسه با خرید خودرو اشاره کرد. در خصوص خودروهای برقی این مزایا بیشتر هستند. برای مثال معمولا بیشتر مشتریان، خودروی برقی را برای یک بازه‌ی ۲ یا ۳ ساله اجاره می‌کنند و پس از آن یک خودرو دیگر اجاره می‌کنند.

مزایای اجاره خودروی برقی

مزیت چنین کاری این است که همیشه یک خودروی جدید سوار می‌شوید و آخرین تکنولوژی‌ها را تجربه می‌کنید. برای مثال حدود ۳ سال پیش بیشتر خودروهای برقی شعاع حرکتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر داشتند؛ اما در سال ۲۰۱۹ شعاع حرکتی اکثر خودروهای برقی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مزیت دیگر لیزینگ خودروهای برقی این است که مشتریان لیزینگ به‌عنوان مالک موقت خودرو از تخفیف‌های مربوط‌به خودروهای برقی هم بهره‌مند خواهند بود. این شرایط و تخفیف‌های مالیاتی برای کسانی که یک خودروی برقی را خریداری کنند، بهتر است؛ اما در لیزینگ نیز می‌تواند هزینه‌های ماهیانه‌ی مشتری را کاهش دهد.

هزینه‌های لیزینگ خودرو کاملا به قیمت خودرو و شرایط شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات بستگی دارد. این هزینه برای بسیاری از خودروها زیر ۲۵۰ دلار در ماه است. در ادامه فهرستی از خودروهایی را مشاهده خواهید کرد که پایین‌ترین هزینه‌ی لیزینگ را در آمریکا دارند. ناگفته نماند که این قیمت‌ها مربوط‌به مدل پایه هستند و به مدل‌های فول آپشن مربوط نمی‌شوند.

۱. فولکس واگن E-Golf

Volkswagen e-Golf / خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ای-گلف

فولکس واگن E-Golf نسخه‌ای الکتریکی از هاچ بک گلف است و می‌توانید این خودرو را با پیش پرداخت ۲ هزار و ۹۹۹ دلار و هزینه‌ی ماهانه‌ی ۲۴۹ دلار برای ۳۶ ماه اجاره کنید. شعاع حرکتی این خودرو ۲۰۲ کیلومتر است که در مقایسه با خیلی از خودروهای برقی بازار زیاد نیست؛ ولی برای استفاده‌ی شهری کاملا پاسخگو خواهد بود. امکان لیزینگ E-Golf در تمام ایالت‌ها وجود ندارد.

۲. نیسان لیف

نیسان لیف Nissan Leaf

نیسان لیف پر فروش‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود. شعاع حرکتی نیسان لیف پلاس با هر بار شارژ ۳۶۵ کیلومتر است و در مدل عادی نیز با هر بار شارژ ۲۴۱ کیلومتر راه می‌رود. نیسان لیف را برای یک بازه‌ی ۳۶ ماهه می‌توان با پیش پرداخت ۲ هزار و ۹۲۹ دلار و پرداخت ماهانه‌ی ۲۴۹ دلار اجاره کرد.

۳. هیوندای آیونیک الکتریکی

هیوندای یونیک / Hyundai Ioniq

هیوندای آیونیک الکتریکی با هر بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر طی می‌کند که در مقایسه با هیوندای کنا الکتریکی جدید تقریبا نصف است. این خودروی ارزان‌قیمت را می‌توانید برای ۳۶ ماه با پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار و هزینه ماهیانه‌ی ۲۳۹ دلار اجاره کنید.

۴. فیات ۵۰۰ الکتریکی

فیات / Fiat 500e

فیات ۵۰۰ برقی تنها در کالیفرنیا عرضه می‌شود و ظاهر آن فرقی با مدل عادی ندارد. این خودرو با هر بار شارژر می‌تواند ۱۳۵ کیلومتر مسافت طی کند. اجاره‌ی ۳۶ ماه‌ی این مدل ایتالیایی با پیش پرداخت ۲ هزار و ۳۴۹ دلار و هزینه‌ی ماهایانه‌ی ۲۲۹ دلار امکان‌پذیر است.

۵. کیا سول الکتریکی

Kia Soul EV / کیا سول برقی

نسخه‌ی فعلی کیا سول برقی با هر بار شارژ ۱۸۰ کیلومتر را طی می‌کند؛ اما این برد در مدل ۲۰۲۰ به بیش از ۳۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی این خودرو با پیش پرداخت ۱۹۹۹ دلار و پرداخت ماهیانه‌ی ۲۱۹ دلار امکان‌پذیر خواهد بود. لیزینگ کیا سول تنها در دو ایالت انجام می‌شود.

۶. هوندا کلاریتی الکتریکی

Honda Clarity / هوندا کلاریتی

عرضه‌ی خودروی برقی و ژاپنی هوندا کلریتی نیز به دو ایالت‌ محدود است. این مدل با هر بار شارژ می‌تواند ۱۴۳ کیلومتر را طی کند. برای اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی هوندا کلریتی باید ۱۷۹۹ دلار پیش پرداخت و هزینه ماهانه‌ی ۱۹۹ دلار درنظر گرفت.

۷. اسمارت EQ فورتو

Smart EQ ForTwo / اسمارت فورتو برقی

خودروی کوچک الکتریکی اسمارت EQ فورتو توانایی حمل تنها ۲ سرنشین را دارد و برد آن با هر بار شارژ تنها ۹۳ کیلومتر است. اسمارت EQ فورتو ارزان‌ترین خودروی برقی برای اجاره‌ به‌حساب می‌آید. برای اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی این خودرو باید ۱۴۳۳ دلار پیش پرداخت و ۱۳۹ دلار هزینه ماهانه پرداخت کنید. اگر مدل کابریو بدون سقف را بخواهید این هزینه‌ها به ۱۶۹۳ دلار پیش پرداخت و ۱۹۹ دلار اجاره افزایش پیدا خواهد کرد.

 

*داستان برند ؛ شرکت M بزرگ‌ترین ارتقا دهنده‌ی محصولات بی‌ ام و

*خودروی پلاگین هیبریدی چه ویژگی هایی دارد؟

*یاس ، خودروی الکتریکی شهری رونمایی می شود

 

 

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط