مدیرعامل دایملر : سانحه بوئینگ ۷۳۷ مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

از دست ندهید

مدیرعامل دایملر می‌گوید که حوادث سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، نشانگر ضعف فناوری خودران و عدم پذیرش عمومی آن است.

بیت ران – دیتر زچه، مدیرعامل گروه خودروسازی دایملر می‌گوید تحقیق درباره هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس نشان می‌دهد که در حین یک حادثه بزرگ پذیرش فناوری خودرو خودران، چقدر برای مردم سخت است. قانون‌گذاران مجبور شدند تا اتمام تحقیق درباره هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، آن‌ها را برای مدتی زمین‌گیر کنند.

تحقیق‌های اخیر به نحوه عملکرد سیستم کنترل پرواز خودکار مبتنی بر نرم‌افزار بوئینگ مربوط می‌شود که منجر به دو حادثه سقوط مرگبار شد. دیتر زتچه این عملکرد را نشان‌دهنده ضعف خودروهای خودران می‌داند.

بوئینگ ۷۳۷ مکس / Boeing 737 Max

دیتر زتچه با اشاره به تلاش‌های مداوم صنعت خودرو برای توسعه وسایل نقلیه کاملاً خودران گفت: چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد، بعد روانشناختی موضوع است. اگر به آنچه در بوئینگ اتفاق می‌افتد نگاه کنید، می‌توانید تصور کنید که چه اتفاقی هنگام تصادف می‌افتد.

 

*خودروهای خودران کدام فناوری‌ها در دنیای تکنولوژی را تحت تاثیر قرار داده اند؟

*فناوری تعامل طبیعی بی ام و چگونه کار می‌کند؟

 

صنعت خودروسازی باید این سیستم‌ها را به‌صورت مرحله‌ای راه‌اندازی کند تا در نظر عموم مردم پذیرش بیشتر و بهتری داشته باشند. حتی اگر خودروهای خودران ۱۰ برابر ایمنی بیشتری نسبت به حالت رانندگی تحت هدایت انسانی داشته باشند، باز هم حادثه‌ای غیرعادی باعث می‌شود که پذیرش چنین فناوری برای عموم سخت‌تر شود.

خودرو خودران

نظرسنجی اخیر انجمن خودرو آمریکا (AAA) نشان داد که ۷۱ درصد از افراد پرسش‌شونده (در ۱،۰۰۸ مصاحبه‌) می‌ترسند سوار خودروهای کاملاً مستقل شوند. درحالی‌که این نوع احساس عمومی ممکن است تغییر کند، قطعاً یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین تا آن زمان، ارتباط مداوم با فناوری نیمه خودران ممکن است بهترین راه برای پذیرش کامل فناوری خودران باشد.

خودرو خودران

زتچه به‌طور جداگانه گفت که دایملر قصد دارد فناوری پیل سوختی را برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های برقی مورد استفاده قرار دهد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه گفت آلمان نیاز به تغییرات کارساز در بخش حمل‌ونقل دارد که با تغییر دادن وسایل نقلیه به خودروهای پیل سوختی برقی یا هیدروژنی ممکن می‌شود.

 

آلمان ۱.۱۲ میلیارد دلار برای حمایت از خودروهای پیل سوختی اختصاص داده است. قرار است کنسرسیومی برای تولید سلول‌های باتری خودروی الکتریکی ایجاد شود و این کنسرسیوم برنامه‌هایی برای تأمین امکانات تحقیقاتی جهت توسعه نسل‌های آینده باتری‌های حالت جامد دارد.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط