راز سیستم رانندگی خودکار تسلا چیست؟

از دست ندهید

سیستم خودران تسلا چگونه کار می کند و این سیستم چه توانایی هایی دارد ؟

بیت رانشرکت تسلا، سیستم رانندگی نیمه خودکار را در سال ۲۰۱۴ رونمایی کرد که با استفاده از سنسورها و دوربین‌های مختلفی که در اطراف خودرو به کار گرفته شده فعالیت خود را انجام می‌داد. سیستم رانندگی نیمه خودکار معمولا برای مسیرهای بزرگراهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطمینان زیادی برای استفاده در مسیرهای شهری وجود ندارد. به طور کلی تکنولوژی رانندگی خودکار به صورت یک پکیج ابتدا بر روی مدل S تسلا قرار گرفت و در حال حاضر بر روی سایر مدل‌ها به خصوص مدل ۳ نیز قرار دارد.

teslaauto1.jpg

برداشت نادرست

کمپانی تسلا به مرور این سیستم رانندگی و تکنولوژی آن را به روز رسانی کرد و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شد اما همچنان بحث‌های مختلفی در خصوص به کارگیری تکنولوژی رانندگی خودکار  روی خودروها به خصوص محصولات تسلا وجود دارد. با همه این وجود تصادفات مختلفی به دلیل استفاده از سیستم رانندگی خودکار نه تنها در بین محصولات تسلا بلکه سایر برندهای خودرویی رخ داده است. بخشی از این مشکل ناشی از این است که برداشت‌های نادرستی از کلمه خودکار در سیستم رانندگی این خودروها انجام می‌شود. به طور کلی با وجود این که خودروهای تسلا مجهز به تکنولوژی برای رانندگی خودکار هستند اما همچنان نیاز به توجه و دخالت راننده برای رانندگی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از این سیستم باعث می‌شود که تصادفات کاهش یابد چرا که سنسورهای مختلفی نیز از بروز تصادف جلوگیری می‌کنند.

teslacrash1.jpg

ورود خودروسازان دیگر به عرصه رقابت

cadillacsupercruise.jpg

تکنولوژی رانندگی خودکار به شدت در محصولات تسلا دنبال می‌شود اما سایر خودروسازان نیز برای این که از رقابت عقب نمانند سعی در به کارگیری این تکنولوژی در محصولات خود دارند. کادیلاک  از جمله دیگر برندهای آمریکایی است که از تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار در محصول جدید خود به نامCT۶استفاده کرده است. این شرکت نام تکنولوژی خود را سوپر کروز گذاشته است و نیازی به دخالت راننده در فرمان‌پذیری وجود ندارد. نیسان نیز در محصول تمام الکتریکی خود که لیف نام دارد از سیستم رانندگی نیمه خودکار استفاده کرده است اما در این خودرو لازم است که همچنان دست‌های راننده بر روی فرمان باشد.

نحوه عملکرد در محصولات تسلا

teslaauto2.jpg

در خودروهای تسلا از، رانندگی خودکار با بهره‌گیری از تعدادی سنسور که در نواحی مختلف قرار داده شده انجام می‌شود. این سیستم فعالیت‌هایی نظیر، نگهداری خودرو بین خطوط، حفظ فاصله با خودروی جلو و تنظیم گاز و ترمز را انجام می‌دهد. سیستم مورد نظر به صورت نرم‌افزاری بر روی خودروها نصب می‌شود که بهای آن سه هزار دلار است و اگر بخواهید پس از خرید خودرو آن را نصب کنید، ۴هزار دلار دریافت می‌شود. طبق گفته تسلا در این سیستم همچنان حواس راننده باید به فرمان خودرو باشد و در پیچ‌ها به صورت آرام، غربیلک فرمان چرخانده شود. لازم به ذکر است که در مواقع لزوم هشدارهایی به راننده داده می‌شود تا به وضعیت غربیلک فرمان توجه شود. سیستم رانندگی خودکار دارای درجه‌بندی است که نمونه‌های استفاده شده از محصولات تسلا از درجه دو هستند و درجه یک تنها به مواردی مانند کروزکنترل مربوط می‌شود. قابلیت‌های دیگری نظیر پارک خودکار و خروج خودرو از گاراژ به صورت اتوماتیک نیز در محصولات تسلا وجود دارد.

آینده رانندگی خودکار

tesladashboard1.jpg

طبق نقل قولی از وب‌سایت تسلا، تمامی محصولات این برند در آینده به سخت‌افزاری مجهز می‌شود که توانایی رانندگی خودکار در هر شرایطی را خواهد داشت ضمن این که میزان امنیت این سیستم به دوبرابر توانایی‌های رانندگان در حالت معمولی خواهد رسید. این شرکت خودروسازی در به‌روزرسانی‌های خود برای سال ۲۰۱۹ سعی دارد سیستم رانندگی خودکار برای تردد در خیابان‌های شهر را نیز بهبود ببخشد.

منبع :گسترش نیوز




1 دیدگاه

  1. پیش به سوی اینده خدافظ رانندگی خدافظ بنزین خدافظ صدای موتور خدافظ دود،… ماشین های بنزینی هم خاطره میشن….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط